میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا تغییر کرد

تهران (پانا) - فینال لیگ قهرمانان اروپا برای دومین سال متوالی در ورزشگاه آتاتورک شهر استانبول برگزار نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا تغییر کرد

کرونا در کنار تمام آسیب‌هایی که به فوتبال جهان وارد کرده است، تلخ‌ترین روزها را برای فوتبال ترکیه رقم زده، کشوری که قرار بود دو بار قرار بود میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا شود اما شرایط بحرانی این کشور در شیوع کرونا ویروس باعث شد در هر دو فصل 20-2019 و 21-2020 میزبانی از این شهر گرفته شود.

پس از راهیابی دو تیم انگلیسی منچستر سیتی و چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 21-2020، هر دو باشگاه با ارسال درخواستی به اتحادیه فوتبال اروپا خواستار تغییر محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری شدند که براساس برنامه باید در ورزشگاه آتاتورک شهر استانبول با حضور 25 هزار تماشاگر برگزار شود. این دو باشگاه در درخواست خود به یوفا آورده‌اند که براساس قوانین کرونایی در انگلیس، کشور ترکیه در لیست قرمز دولت انگلیس برای سفر قرار گرفته و اگر تیم‌های این کشور به ترکیه سفر کنند پس از بازگشت از ترکیه باید 10 روز قرنطینه شوند.

این وضعیت باعث شده تا اتحادیه فوتبال اروپا درباره تغییر محل برگزاری فینال قانع شود. البته تا به این لحظه سایت یوفا خبر رسمی تغییر محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا را اعلام نکرده است اما گاردین در خبری ویژه نوشت که یوفا تصمیم خود برای تغییر مکان برگزاری فینال را گرفته و قرار است این بازی در ورزشگاه ومبلی شهر لندن با حضور 22 هزار و 500 تماشاگر برگزار شود.

گرفته شدن میزبانی از شهر استانبول در حالی رخ داده است که فصل گذشته هم قرار بود ورزشگاه آتاتورک میزبان این بازی باشد اما شرایط کرونایی یوفا را وادار به برگزاری متمرکز مرحله حذفی بازی‌ها در پرتغال کرد و این کشور میزبان دیدار فینال بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار