معاون پرورشی مدرسه شهدای اکباتان:
فعالیت های پرورشی مدارس در فضای مجازی استمرار دارد
تهران ( پانا ) - معاون پرورشی مدرسه شاهد شهدای اکباتان، کیفیت و چگونگی فعالیت های پرورشی مدارس را در دوران کرونا قابل قبول دانست و این فعالیتها را نه تنها پا برجا، بلکه در مواردی بهتر و پربارتر خواند.
پس از گذشت یک سال و نیم از زمان شیوع کرونا در کشور و برقراری آموزشهای مجازی، به منظور بررسی وضعیت و کیفیت فعالیتهای پرورشی مدارس منطقه ۵ تهران؛ معصومه شیخمحمدی؛ معاون پرورشی مدرسه شاهد شهدای اکباتان، با پانا گفتو گو کرد.
شیخ محمدی؛ معاون پرورشی مدرسه شاهد شهدای اکباتان در خصوص فعالیتهای پرورشی گفت: «فعالیتهای پرورشی در دوران کرونا پا به پای آموزش مجازی، استمرار دارد و حتی میتوان گفت در برخی موارد به دلیل عدم محدودیت های زمانی و مکانی خیلی بهتر و پربارتر بوده است.»
وی در ارتباط با انجام فعالیتهای پرورشی در طول سال افزود:« این فعالیتها طبق برنامه های پروژه مهر به اجرا درآمده است و مهمترین عناوین آن عبارتند از: انجام برنامه های صبحگاهی مثل بارگذاری روزانه یک صفحه از قرآن کریم، سرود ملی، نیایش صبحگاهی، نرمش، ذکر ایام هفته و متون مناسبتی ایام ملی و مذهبی و...ارسال تصویر نوشته، فیلم و کلیپ و اجرای مجازی مناسبت ها نظیر یادواره شهدا در هر ماه با عناوین خاص مثلا یادواره شهدای دفاع مقدس، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و تشکیل مجمع قرآنی در فضای مجازی شاد، برگزاری مجازی اردوهای علمی، گردشگری و راهیان نور. برگزاری نمایشگاه های گوناگون همچون نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف، انواع مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری، پرسش مهر، تجلیل از مدافعان سلامت و فرشتگان صبور، برگزاری مجازی جشنواره غذا و بازارچه کار و فناوری و هنرهای دستی، برگزاری مجازی انتخابات شورای دانش آموزی و جلسات ماهانه شورا در شاد، تشکیل گروهای پیشتازان و سفیران سلامت و گروه سلامت و بهداشت و قراردادن مطالب آموزشی و فیلم و کلیپ های آموزشی برای آنها، اجرای برنامه های دهه فجر، زیارت شهدا، مکان های مقدس، زیارت عاشورا و دعای عهد و آل یاسین، اجرای برنامه نماز در وقت اذان ظهر، اجرای برنامه جزء خوانی قرآن کریم به همراه تفسیر و احکام نماز و روزه و درس های نهج البلاغه در ماه مبارک رمضان، بخشی از فعالیت های انجام شده در طول سال است.»
در ادامه شیخ محمدی در پاسخ به این سوال که آیا دانش آموزان از برنامه های شما استقبال می کنند، عنوان کرد:«بله خوشبختانه دانش آموزان از برنامه های اجرایی پرورشی به خوبی استقبال می کنند؛ البته تعداد شرکت کنندگان در اجرای برنامه ها نسبت به زمان حضور در مدرسه خیلی کمتر شده و این به دلیل رودرو نبودن مربی با دانش آموزان است.»
او همچنین خاطرنشان کرد:«با توجه به عضویت کلیه دانش آموزان در شاد و بارگذاری روزانه مطالب گوناگون در این فضا، فرصت بسیار مناسب و برابر برای همه دانش آموزان جهت استفاده از برنامه ها و فعالیتهای پرورشی ایجاد شده است.»
معاون پرورشی مدرسه شاهد اکباتان ادامه داد:«شیوه من برای جلب مشارکت بیشتر دانش آموزان در انجام فعالیت های پرورشی این بود که در درجه اول سعی کرده ام با دانش آموزانم رابطه دوستانه و صمیمی داشته باشم که خوشبختانه فضای مجازی این امکان را برای من فراهم آورد که در هر زمان از شبانه روز پاسخگوی سوالاتشان در هر زمینه باشم و در حقیقت همان نقش حمایتی و هدایتی که در مدرسه برای آنها داشتم الان در فضای مجازی ایفا کنم. با گریه هاشان گریه کرده ام و با خنده هایشان خندیده ام. همین ارتباط باعث شده اموری که به آنها واگذار می کنم را با جدیت دنبال کنند و همگام و همراه من در اجرای تمام برنامه های پرورشی ایفای نقش کنند.»
شیخ محمدی در پاسخ به این سوال که نحوه برقراری ارتباط شما با دانش آموزان چگونه بود و آیا این ارتباط برای انجام برنامه های شما کافی است، گفت:«همانطور که در پاسخ به سوال های قبل گفتم، فضای مجازی با وجود مسائل و مشکلات جانبی، فرصت بسیار خوبی بود تا بتوانم با تک تک دانش آموزان فارغ از دغدغه زمان و مکان ارتباط دوستانه و صمیمی داشته باشم و همین دوستی باعث شده بود که دانش آموزان با عشق و علاقه مسئولیت هایی را که به آنها واگذار کرده بودم را به نحو احسن انجام دهند و خوشبختانه این ارتباط دوستانه باعث مشارکت دانش آموزان در برنامه های مختلف نظیر شرکت در مسابقات و کسب رتبه های برتر مدرسه ای، منطقه ای و استانی در رشته های مختلف شد. البته ناگفته نماند فضای مجازی مشکلات خاص خود را دارد که مهمترین آنها رو در رو نبودن معلم و شاگرد است، بنابراین نمیتوان گفت آنچنان که باید و شاید تمام کارها بی نقص انجام شده است. ولی به لطف خدا توانستم با تعامل بسیار پربار و موثری که با دانش آموزان داشتیم، موفقیت ها و رتبه های بسیار خوبی را کسب کنیم و از این شرایط خاص نیز، سربلند بیرون بیاییم.»
خبرنگار دانش آموز: بهار طبری
ارسال دیدگاه