نماینده مجلس دانش‌آموزی شهر تهران:

با ظهور حضرت مهدی، مردم طعم شیرین عدالت را می‌چشند

تهران (پانا)- در آستانه میلاد حضرت مهدی(عج)، امیررضا کهندانی، نماینده دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی شهر تهران؛ با اشاره به اهمیت برقراری عدالت اجتماعی در جامعه، بویژه برای افراد معلول یا دارای کم توانی جسمی، آموزش طرز برخورد با این عزیزان را حائز اهمیت برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
با ظهور حضرت مهدی، مردم طعم شیرین عدالت را می‌چشند

امیررضا کهندانی، نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی شهر تهران؛ ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت، با اشاره به فراگیر شدن عدالت در دوران ظهور آن حضرت بیان کرد:«با ظهور حضرت مهدی (علیه‌السّلام)، ظلم و ستم از بین رفته و جای خود را به عدل و داد می‌سپارد و عدالت اجتماعی فراگیر شده و ثمره تلاش و کوشش انبیاء و اولیاء به بار نشسته و مردم طعم شیرین عدالت را می‌چشند.»

کهندانی، با اشاره به مفهوم اصل برابری بیان کرد: «برابری یکی از نیک منظرترین اصول انسانی است که ریشه در آزادی خواهی و حس استقلال طلبی در انسان دارد. اصل برابری یکی از دیرینه ترین اصول حقوق عمومی محسوب می شود که امروزه تحقق آن در تمامی زمینه ها اولویت نخست یک جامعه سالم است. برابری به معنای، دسترسی یکسان همگان به امکانات اجتماعی نیز است و امروزه این مفهوم در کنار مفهوم آزادی در دنیای معاصر از بیشترین محبوبیت برخوردار است.»

عضو کمیسیون ورزش و سلامت شهر تهران در ادامه با اشاره به نیاز به فرهنگ سازی در زمینه برابری در برخورد با دانش آموزان دارای نیازهای ویژه بیان کرد:«همه انسان ها در جامعه از حق برابری اجتماعی برخوردار هستند که در آن همه افراد حق یکسانی در تمام جنبه‌ها، از جمله حقوق مدنی، آزادی بیان، حقوق مالکیت و دسترسی برابر به کالاها و خدمات اجتماعی و... دارند. بنابراین تمامی افراد جامعه می‌بایست در برخورد با یکدیگر به این حق احترام گذاشته و آن را رعایت کنند. این احترام بخصوص درباره افراد با نیازهای ویژه باید صورت پذیرد. اما این امر نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است. چنانچه این فرهنگ سازی در آموزش و پرورش صورت گیرد، در دانش آموزان نهادینه می‌شود. براین اساس ما باید توجه ویژه ای به برابری سازی و فرهنگ سازی در برخورد با دانش آموزان با نیازهای ویژه داشته باشیم.»

نماینده منطقه ۵ در مجلس دانش آموزی شهر تهران؛ در تشریح این فرآیند اظهار کرد: «برای تحقق این امر انجام دو کار ضرورت دارد. در اقدام اول ما باید از دانش آموزان آغاز کنیم و چگونگی برخورد با همسالان و دوستان دچار ناتوانی جسمی و نیاز ویژه و احترام و رعایت اصل برابری در برخورد با آنان را به دانش آموزان بیاموزیم. همچنین به عنوان دومین اقدام ما موظف هستیم زمینه های لازم برای حضور در عرصه های ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی و... را برای این افراد فراهم کنیم که این امر نیازمند توجه مسئولین است.»

کهندانی در رابطه با تاثیر این عملکرد بر جامعه دانش آموزی اذعان کرد:«با انجام اقدامات لازم در جهت یکسان سازی شرایط دانش آموزان با نیازهای ویژه و مهیاسازی شرایط لازم برای حضور آنان در جامعه، تاثیرات مثبت بسیاری را در جامعه دانش آموزی بوجود می آوریم که امیدبخشی به زندگی در دانش آموزان با شرایط خاص، انگیزه بخشی به آنها و بالا بردن درصد رشد و موفقیت آنان در زمینه ها و رشته های مختلف و به دنبال آن انگیزه بخشی به دانش آموزان با شرایط نرمال از جمله آنها است.»

وی، در پایان ضمن آرزوی برقراری برابری در سراسر جامعه بیان کرد:«انسان می‌تواند بدون به کار بردن هیچ کلامی و صرفاً با زبان بدن مفهومی را منتقل کند و همگی ما موظفیم با زبان بدن و سخن خویش در اجرای حق برابری، برای عزیزان کم توان کوشا باشیم. امیدوارم روزی برسد که هیچ تبعیضی میان دانش آموزان وجود نداشته باشد.»

دانش آموز خبرنگار؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار