کلید بالندگی هر جامعه معلمان هستند

تهران (پانا) - سازمان بسیج دانش‌آموزی به مناسبت هفته معلم پیام تبریک صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کلید بالندگی هر جامعه معلمان هستند

به گزارش روابط عمومی بسیج دانش‌آموزی، متن پیام به شرح زیر است:

اینکه گفته می شود معلم کار انبیا را میکند، برویم در عمق این حرف ؛یعنی چه؟یزکیهم و یعلمهم الکتب و الحکمه؛ کار انبیا نجات بشریت است و ایجاد یک جامعه انسانی برتر و والاتر است.(معلم ، شغل انبیا است) مقام معظم رهبری( مدظله العالی)

انسان به تعالی و کمال نخواهد رسید مگر از طریق انوار تعلیم و تربیت ، بر همین اساس است که این مهم به عنوان شغل و وظیفه انبیاء الهی نام برده شده لذا معلمی هنری آسمانی برای نقش بستن ایمان و علم بر لوح جان بشر و سیراب کردن آن ازسرچشمه زلال فطرت پاک و خداجو است.روز معلم روز بزرگداشت عالم با تقوا ،دانشمند فرزانه و مجاهد شهید استاد مرتضی مطهری (ره) است. استادی که در زمان حیات خودش هزاران طلبه، دانشجو و خواهان علم را با اندیشه های ناب اسلامی آشنا کرد و شاگردان زیادی تقدیم مکتب اسلام نمود. استادی که بعد از شهادتش هنوز نقش معلمی خویش را با آثار گرانبهایش ایفا می نماید و کتابهایش چراغی است برای هدایت طالبان علم و اخلاق.

بی شک در ایران اسلامی معلمانی هستند که همچون استاد شهید در عرصه تعلیم و تربیت عمر با برکت خویش را خالصانه وقف خدمت گذاری به این نظام مقدس می کنند.

بدیهی است که سرنوشت هر جامعه و کلید بالندگی هر کشور ، در دست معلمان و استادان آن سرزمین است که با این تلاشها در راستای نهادینه کردن تربیت اسلامی آینده سازان کشور ، گامی ارزنده جهت تحق قاهداف عالیه جمهوری اسلامی ایران خصوصاً زمینه سازی برای برپایی تمدن نوین اسلامی بردارند.

بر این اساس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد شهید و تبریک روز معلم به همه معلمان ، فرهنگیان و اساتید ساعی و فرهیخته ، امیداورام تحت الطاف خداوند متعال و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در راستای تعلیم و تربیت اسلامی نسل آینده ساز انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی سربلند ، سعادتمند و موفق باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار