برگزاری آیین نمادین زنگ سپاس معلم در اردبیل

اردبیل(پانا) – در آستانه بزرگداشت هفته معلم آیین نمادین زنگ سپاس معلم، در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین نمادین  زنگ سپاس معلم در اردبیل

در این آیین که با حضور مسئولان دستگاه های استانی و شهرستانی و اعضای پیشتازان سازمان دانش آموزی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی در دبیرستان دخترانه سبلان ناحیه یک اردبیل برگزار شد، اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن 12 اردیبهشت ماه، روز معلم، اظهار کرد: معلمان در جامعه نقش انسان سازی را ایفا می کنند، چرا که شکل گیری شخصیت و آینده دانش آموزان بدست این معلمان صورت می گیرد.

او سهم معلمان را در ساختن آینده جامعه مهم و بی بدیل عنوان کرد و افزود: امروز تمامی اقشار جامعه قدردان زحمات دلسوزانه معلمان هستند.

به گفته استاندار اردبیل بواسطه حضور فعال معلمان در حوزه تعلیم و تربیت می توان توسعه استان و کشور را به خوبی متصور شد.

بهنام جو در ادامه از شهید سلیمانی بعنوان معلم ایثار و از خودگذشتگی یاد کرد و گفت: چنین مرد بزرگی که درس ایثار، شهادت و امنیت را به همه تعلیم داد، خود در مکتب همین معلمان دلسوز تعلیم یافته است.

استاندار اردبیل همچنین از زحمات معلمان در دوران شیوع کرونا که با تمام توان خود تلاش کردند تا آموزش تعطلیل نشود، تشکر و قدردانی کرد.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز در این آیین اظهار کرد: امروز در سراسر استان گوشه ای از زحمات معلمان که در این دوران سخت با حضور در مناطق روستایی و عشایری و در مدارس شهری از طریق شبکه شاد و دیگر امکانات آموزشی تلاش کردند تا خللی در آموزش دانش آموزان بوجود نیاید، قدردانی می شود.

او افزود: معلمان در این دوران نقش بی بدیلی از خود به نمایش گذاشتند و با دلسوزی و احساس مسئولیت عمیق و با بکارگیری تمام توان در کنار مدافعان سلامت، ایفای نقش کردند.

ناصری همچنین در بخش دیگری از سخنانش به حمایت های دولت از جامعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات فرهنگیان، تصویب و اجرای طرح رتبه بندی معلمان است که خوشبختانه مرحله اول این طرح اجرا و مرحله پایانی در اسفندماه سال گذشته به تصویب هیات دولت رسید و در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه از اجرایی شدن طرح ملی مسکن فرهنگیان در استان که با مشارکت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود خبر داد و گفت: مقدمات اجرای این طرح در استان فراهم شده و در حال طی کردن مراحل اختصاص زمین و احداث واحدهای مسکونی است.

ناصری با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان اردبیل نزدیک به 20 هزار نفر در گروه های مختلف شغلی مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: آموزش و پرورش از سه مسیر آزمون های آزاد، دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریس مشمول قانون مصوب 1395، نیروهای مورد نیاز را جذب می کند.

همچنین در این آیین توسط استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از معلمان فعال و دلسوز این آموزشگاه با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار