معلم آموزش و پرورش قرچک:

معلمی والاترین شغل است

قرچک(پانا)- یک دبیر آنقدر باید بی دغدغه باشد که فکرش فقط برای تربیت فرزندان جامعه باشد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمی والاترین شغل است

طیبه عسگری، معلم دوره متوسطه اول آموزشگاه زنده‌یاد عباس باقری آموزش و پرورش قرچک، در گفت و گو با پانا بیان کرد: ارزش و اهمیت شغل معلمی در جامعه ما شناخته نیست و فرهنگ‌سازی نشده است، امروزه با وجود کلاس‌های مجازی خیلی کم به اهمیت آن پی برده شده است. از نظر من شغل معلمی والاترین شغل است و باید برای همه ارزشمند باشد.

او افزود: همه خانواده‌ها نگران تربیت و آینده فرزندان خود هستند و سرمایه زندگی خود را به صورت امانت دست ما می‌سپارند، فرزندان آسیب‌پذیر و کم‌تجربه هستند. مدرسه یک اجتماع کوچک است یک دبیر آنقدر باید بی‌دغدغه باشد که فکرش فقط برای تربیت فرزندان جامعه باشد امروزه با آموزش‌هایی که در دانشگاه تربیت معلم ارائه می‌شود، تلاش می‌کنند که ازنظر علمی و تجربی معلم در سطح بالایی باشد تا بتواند فرزندان مدرسه که همان فرزندان خودش هستند، تربیت کنند.

عسگری در ارتباط با مشکلات و دغدغه‌‌های شغل معلمی تصریح کرد: شاید من به عنوان یک خانم که زیاد درگیر مسائل مالی نیست این موضوع را درک کنم، اما یک آقای دبیر با مشکلات و دغدغه‌های زیادی از جمله، مسائل معیشتی و رفاهی مواجه است.

او تصریح کرد: من از نوجوانی علاقه زیادی به شغل معلمی داشتم و همیشه برای خانواده‌ام تدریس می‌کردم، این علاقه شخصی من بود زیرا خانواده‌ام به این شغل اهمیت می‌دادند و از نظر آنها معلم مقام بالایی در اجتماع دارد.

معلم دوره متوسطه اول آموزشگاه زنده یاد عباس باقری آموزش و پرورش قرچک تأکید کرد: معلم مادر دوم دانش‌آموزان، زیرا همان اندازه که یک مادر برای فرزندانش دلسوز و فداکار است یک معلم نیز برای شاگردانش دلسوز و فداکار است و زحمات زیادی برای آنها می‌کشد و با آنها مانند فرزندان خود رفتار می‌کند و وظیفه تربیت فرزندان که نصف روز را در مدرسه هستند با معلمان است .

عسگری در ارتباط با خواسته‌هایش تصریح کرد: ما هم طبعا" مثل سایر کارمندان انتظارتی از مقام بالاتر داریم، مثلا" حق مسکن، اضافه شدن حقوق به طور سالیانه، تسهیلات خرید زمین، یا بن‌رفاهی واز همه مهمتر ارزش دادن به وجود معلمین با اعتقاد و سخت‌کوش.

خبرنگار دانش‌آموز: ستایش پالیزوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار