اجرایی شدن نظام مکان یابی مدارس در ۱۰ استان کشور

تهران (پانا) - جلسه بررسی استقرار نظام مکان‌یابی مدارس در سال ۱۴۰۰ باهدف رفع مسائل پیش آمده در روند اجرای طرح برگزار شد و شش استان جدید موظف به اجرای نظام مکان‌یابی مدارس شدند.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرایی شدن نظام مکان یابی مدارس در ۱۰ استان کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نخستین جلسه طرح استقرار نظام مکان‌یابی مدارس براساس آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی در سال 1400 با حضور معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های خراسان شمالی، سمنان، مرکزی، زنجان، خوزستان، یزد، اصفهان، قزوین، کرمانشاه و آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در چهار استان پایلوت سمنان، مرکزی، خراسان شمالی و زنجان مراحل مختلف این طرح درحال پیاده سازی است، گفت: در گام اول شاخص ها وضوابط تدوین شد و در گام دوم نیزطراحی و توسعه سامانه حامی برنامه ریزی مکان یابی و تخصیص فضاهای آموزشی صورت گرفت.

وی افزود: تهیه نقشه مناطق آموزش و پرورش، کنترل کیفیت اطلاعات جمعیت شناسی، مدل‌سازی پیش بینی جمعیت از جمله اقداماتی است که لازم بود درابتدای امر انجام شود، علاوه بر این عدم انطباق اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با شناسنامه فنی مدارس و عدم هماهنگی دستگاه‌های مختلف از جمله مسائلی بود که استان‍‌ها در روند اجرای کار گزارش کردند.

ورناصری با تاکید بر لزوم رصد و کنترل کار با توجه به جزئیات توسط مدیران کل استان‌ها افزود: موضوع اصلی مکان یابی ارتقای امنیت و ایمنی دانش اموزان در فرایند تعلیم و تربیت است و در مسیر جمع آوری لایه های مختلف داده ها و اطلاعات موانعی بوجود آمد. چالش های به وجود آمده در فرایند استعلام حریم ها نیز بخشی از این موضوع است.

گفتنی است، با اضافه شدن ۶ استان کرمانشاه، قزوین، اصفهان، یزد، خوزستان و آذربایجان شرقی به استان‌های مجری طرح استقرار سامانه مکان‌یابی در ۱۰ استان کشور در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار