در منطقه یک تهران برگزار شد

وبینار آموزشی ترویج سبک زندگی سالم و تاثیرآن در کنترل وزن

تهران(پانا)- کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه یک تهران در وبینار آموزشی؛ وراثت، کاهش فعالیت و تحرک بدنی، تغذیه ناسالم و استرس را از جمله عوامل مهم چاقی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
وبینار آموزشی ترویج سبک زندگی سالم و تاثیرآن در کنترل وزن
به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با شعار ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر و با اشاره به عنوان روزشمار پژوهش های سلامت محور، وبینار آموزشی با موضوع «ترویج سبک زندگی سالم و تاثیر آن در کنترل وزن و بیماریهای ناشی از آن» در فضای مجازی شاد، گروه واحد سلامت منطقه یک برگزار شد.
سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به طرح کوچ که از طرح های موفق معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال جاری بوده است، گفت: طرح کوچ در راستای ارتقا سطح سلامت دانش آموزان و با بهره مندی از ظرفیت مراقبان سلامت و معلمان تربیت بدنی در منطقه اجرا شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که در زمینه توسعه سلامت جسمانی و افزایش سواد حرکتی، گام‌های موثری برداشته شود.
زهرا گنجی؛ کارشناس مسئول تربیت بدنی، مدرس این دوره نیز ضمن تبریک هفته سلامت گفت: اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) در تمام مقاطع تحصیلی و برای همه دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم، غربالگری و شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق در سطح منطقه انجام شد و با ارائه مشاوره ها و توصیه های تغذیه ای و فعالیت بدنی، زمینه تحقق شعار «دانش آموز سالم، مدرسه سالم و جامعه سالم» را فراهم کرد.
گنجی در این وبینار نحوه محاسبه وزن مطلوب، درصد اضافه وزن، علل چاقی و سطوح مختلف چاقی را تشریح کرد و در ادامه وراثت، کاهش فعالیت و تحرک بدنی، تغذیه ناسالم، استرس و... را از جمله عوامل مهم چاقی عنوان کرد. همچنین بیماریهای مختلف زمینه ای و سرطانهای شایع ناشی از چاقی را از عوارض چاقی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار