بیش از هفتاد درصد نسخه پزشکان گلستان الکترونیکی تجویز میشود

گلستان(پانا)-مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به تجهیز ۳۹۴ مطب استان به سامانه نسخه نویسی گفت۷۷.۴ درصد نسخه پزشکان طرف قرارداد این اداره کل به صورت الکترونیکی تجویز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۰۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از هفتاد درصد نسخه پزشکان گلستان الکترونیکی تجویز میشود

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی؛مهرداد کمانگری بیان کرد: پزشکانی که طرح نسخه نویسی الکترونیکی رادر مطب های خود به اجرا درآورده اند، طلب فروردین را دهم اردیبهشت از بیمه سلامت دریافت خواهند کرد در حالی که پرداخت طلب نسخه نویسی دفترچه‌ای با تاخیر چهار تا پنج ماهه همراه است.

کمانگری ادامه داد: همچنین از ۲۰۷ داروخانه طرف قرارداد این اداره کل در گلستان، ۲۰۶ داروخانه متصل به ارایه خدمات نسخه الکترونیکی پزشک بوده و تنها داروخانه باقی مانده فاقد این ظرفیت، به دلیل قرارداشتن در منطقه روستایی، تاکنون تقاضایی برای ارجاع نسخه الکترونیکی از سوی پزشکان نداشت.

وی گفت: همچنین ۵۴ مرکز آزمایشگاهی به جز یک مورد آن و ۱۰۰ درصد سایر مراکز پزشکی طرف قرارداد این اداره کل در استان متصل به نسخه الکترونیکی پزشک بوده و آماده ارایه خدمات به بیماران هستند.

کمانگری اضافه کرد: از یکم اردیهشت ماه بیمه شدگان صندوق همگانی سلامت، یکم خرداد ماه بیمه شدگان روستایی و از یکم تیرماه سایر اقشار بیمه شده زیر پوشش این اداره کل در گلستان از مزایای نسخه نویسی الکترونیکی و خدمات آن برخوردار خواهند شد.

وی اجرایی شدن پرونده سلامت الکترونیک ایرانیان، به روز بودن اطلاعات پزشکی بیمه شدگان و قابل دسترسی برای ارایه خدمات درتمامی استان ها و حذف دفترچه و صرفه جویی در هزینه را از جمله مهم ترین کارکرد اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک پزشکان برشمرد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت : به جز بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت این استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که خدمات بیمه ای را در قالب پنج صندوق شامل کارکنان دولت، روستاییان، سایر اقشار( ایثارگران، طلاب،مددجویان بهزیستی و کمیته امداد) و همگانی سلامت و ایرانیان دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بیشتر بیمه شدگان زیر پوشش این اداره کل با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، روستاییان هستند.

اواخر سال ۹۸ طرح پایلوت نسخه نویسی الکترونیک توسط اداره کل بیمه خدمات درمانی استان گلستان به جز گرگان در بقیه شهرهااجرا شده بود.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت داردکه ۴۷ درصد آنان ساکن مناطق روستایی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار