افزایش ۲۵۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

اردبیل(پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از افزایش ۲۵۲درصدی صادرات کالاهای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۵۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل ، کلیم‌الله وثوقی ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: در یک ماه گذشته ۴۶ هزار تن کالای ایرانی از این پایانه صادر شده است.
او افزود: از این میزان ۴۲ هزار تن کالا توسط هزار و ۸۰۸ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تن کالا توسط ۲۲۲ دستگاه کامیون گرجی، آذری، روسی، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان از مرز خارج شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را عمده کالا‌های صادر شده ایرانی در فروردین ماه ۱۴۰۰ عنوان کرد.
وثوقی صادرات این میزان کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد وگفت: در مدت یاد شده بیش از ۲۵ هزار و ۸۴۹ تن کالا توسط هزارو ۲۲۳ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۸۶ درصدی داشته است.

او تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالا‌های ترانزیت خروجی شده هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اجرای عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار