رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در واکنش به گزارش پانا:

دانش آموزان معلول با ثبت نام در سامانه سناد از منشی کمکی در کنکور استفاده کنند

اصفهان (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان اعلام کرد دانش‌آموز معلول پایه پنجم دبستان علامه طباطبایی روستای طاد در منطقه پیربکران شهرستان فلاورجان که دچار ضایعه نخاعی شده و معلم او با حضور در منزل به وی آموزش می‌دهد، با راهنمایی درست می تواند از خدمات حمایتی، توانبخشی و آموزشی این اداره بهره ببرد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان معلول با ثبت نام در سامانه سناد از منشی کمکی در کنکور استفاده کنند

پس از گفتگوی پانا با این معلم که 4 سال است هر روز به دانش آموز معلولش در منزل بدون دریافت وجهی تدریس می کند و انعکاس آن در آموزش و پرورش، محسن الماسی در گفت و گو با روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تشکر از زحمات همه همکاران پرتلاش، محجوب و جهادگران آموزش و پرورش استان، بیان کرد: اداره آموزش و پرورش استثنایی استان دو رسالت اصلی سنجش همه دانش آموزان بدو ورود به مدرسه به همراه جایدهی آموزشی دانش آموزان و ارائه برنامه های آموزش، پرورشی و توانبخشی برای دانش آموزانی که به نوعی نمی توانند از فرایند طبیعی آموزش در مدارس استفاده کنند را بر عهده دارد.

وی افزود: دانش آموزان استثنایی با محدودیت های آسیب دیده ذهنی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، جسمی_حرکتی، اُتیسم و اختلالات هیجانی، مشکلات ویژه یادگیری و چند معلولیتی تحت پوشش خدمات این اداره هستند که از سال ۹۶ با توجه به تشخیص دانش آموزان با معلولیت جسمی شدید، این اداره طرح آموزش در منزل را در دستور کار قرار داد و به عنوان استان پایلوت طرح را اجرا کردیم.

الماسی با اشاره به انتشار خبر جلوه ایثارگری الهام قاسمی معلم پایه پنجم دبستان علامه طباطبایی روستای طاد، در منطقه پیربکران شهرستان فلاورجان و تدریس به دانش‌آموز معلومش تاکید کرد: این دانش‌آموز با راهنمایی درست می تواند از خدمات حمایتی، توانبخشی و آموزشی این اداره بهره ببرد و خانواده با فراغ بال بیشتری تحصیل فرزند خود را پیگیری کنند. ضمن اینکه متاسفانه واژه «استثنایی» والدین را از ارجاع به این اداره و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان محروم می کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان اضافه کرد: همواره این اداره آماده ارائه خدمات مشاوره و توانبخشی به همه دانش آموزانی است که به نوعی برای استفاده از خدمات آموزشی در مدارس عادی دچار مشکل هستند.

همچنین الماسی در گفت و گو با پانا گفت: از خانواده های دانش آموزانی که کودک معلول دارند در خواست داریم در آغاز هر سال تحصیلی با هماهنگی مدیران مدارس، دانش آموزان معلول را در سامانه سناد ثبت کنند، تا دانش آموزان بتوانند از کمک های سازمان استثنایی بهره مند شوند که یکی از این کمک ها استفاده از منشی به صورت کمکی در کنکور سراسری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار