کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد در یک نگاه

شهرکرد(پانا) - مدیر کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد به شرح برخی فعالیت های این مرکز در دوران کرونا پرداخت و در خصوص خدمات و فعالیت های آن توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع)  شهرکرد در یک نگاه

کوروش قربان پور، در خصوص چگونگی نوبت دهی و فعالیت کادر درمان این کلینیک توضیحاتی به پانا داده است که در ادامه بیان شده است.

آمار مراجعات قبل و بعد از کرونا به چه صورت بوده و چه تغییراتی کرده است؟

با توجه به وجود پروتکل ها و محدودیت های تردد، آمار مراجعات طبیعتا کاهش پیدا کرده است، اما سعی کردیم که هیچ بیماری از پروسه درمان خود جا نماند.

میزان حضور پزشکان در کلینیک به چه صورت است؟

با توجه به این موضوع که ممکن است برخی از پزشکان و جراحان در کلینیک‌های دیگر و بیمارستان مشغول به کار باشند در ابتدای شروع فعالیت آنها در کلینیک امام علی (ع) برای حضور آنها برنامه تنظیم می‌شود که شامل ساعت و روزهای حضور آنها است و طبق این برنامه ادامه می‌دهند تا زمانی که شرایطی اورژانسی پیش بیاید که به صلاحدید مدیریت نیاز باشد این برنامه تغییر کند و یا آنها به اختیار خودشان بخواهند برنامه حضورشان را تغییر دهند.

آیا برای هر نوع بیماری، پزشک متخصص وجود دارد؟

به جرات می‌توانیم بگوییم که بله. ما در کلینیک امام علی (ع) با توجه به نیاز بیماران، از همه تخصص ها حداقل یک متخصص داریم. به حمدالله با حمایت و پیگیری که مسئولان دانشگاه، رئیس دانشگاه و معاون آموزشی و معاون درمان انجام دادند از گذشته تاکنون حضور پزشکان متخصص خوب بوده است.

بیماران در خارج و داخل از استان با چه شماره ای و به چه صورت می‌توانند نوبت بگیرند؟

تقریبا نزدیک به دو سال است که همه نوبت گیری های ما به صورت غیرحضوری انجام می شود. مردم می‌توانند به سه شکل به صورت غیرحضوری نوبت اخذ کنند. در هر سه روش بیماران باید یک روز قبل از حضور پزشک ساعت ۷:۴۵ صبح شروع به نوبت گیری کنند. به دلیل اینکه شاید عموم مردم استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و اجتماعی دسترسی به نرم افزارها و اینترنت نداشته باشند. بیشترین نوبت گیری مردم به صورت تلفنی انجام می‌شود، اگر دقیقتر بگوییم ۶۰ درصد نوبت ها تلفنی انجام می‌شود و ۴۰ درصد باقیمانده، ۳۰ درصد با استفاده از اپلیکیشن ها و ۱۰ درصد هم با استفاده از اینترنت که مردم می‌توانند از هر سه روش برای نوبت گیری در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع)استفاده کنند. برای استفاده از تلفن ثابت با شماره گیری (۳۱۵۵) می توانند به صورت مستقیم وارد منوی نوبت دهی شوند و نوبت مورد نظر خود را دریافت کنند، اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنند قبل از شماره (۳۱۵۵) حتماً کد( ۰۳۸) را وارد کنند. در روش دوم نیز که با استفاده از اپلیکیشن است می‌توانند اپلیکیشن مورد نظر را با نام( پذیرش ۲۴) نصب کنند. از طریق بازار و یا سایت های دیگر می‌توانند با این روش خیلی راحت و بدون اینکه پشت خط تلفن بمانند نوبت خود را اخذ کنند. همچنین لازم به یادآوری است که امکان نوبت گیری با استفاده از اپلیکیشن تا زمانی فراهم است که سقف نوبت های پزشک مورد نظرشان پر نشده باشد. روش سوم با استفاده از اینترنت است که حتی به صورت فارسی می‌توانند بنویسند( نوبت دهی اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد) وارد گزینه کلینیک امام علی (ع) شوند و مراحل مورد نیاز را طی کنند و نوبت خود را اخذ کنند که یک کد رهگیری هم به آنها داده می‌شود و با استفاده از آن به پزشک مراجعه می‌کنند. همچنین لازم است به بیماران تاکید کنم اگر نوبت گرفتند و از ثبت شدن آن مطمئن شدند و کد رهگیری دریافت کردند نیازی نیست صبح زود برای دریافت قبض به کلینیک مراجعه کنند، چرا که هم اتلاف وقت خود بیماران است و هم با توجه به شرایط کرونایی سلامتی خود و اطرافیان را به خطر خواهند انداخت. در واقع بیماران می توانند نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده در کلینیک حضور پیدا کنند و از قسمت صندوق قبض خود را دریافت کنند.

با شیوع گسترده کرونا، کلینیک امام علی چه راهکارها و تمهیداتی جهت حفظ سلامتی بیماران انجام داده است؟

در قسمت پزشکان و پرسنل وسایل محافظتی اعم از ماسک، دستکش، شیلد، گان و ... در کمترین زمان فراهم شد و در اختیارشان قرار گرفت. در مورد ارباب رجوع نیز به هر حال تجمع در کلینیک امام علی علیه السلام همیشه زیاد بوده و است. به دلیل وسعت خدماتی که انجام می شود، ابتدای کار ما با آگاهی بخشیدن به مردم و حتی پرسنل بود. با استقرار تیم مراقبت در ورودی کلینیک، اقدام به جداسازی مراجعان به وسیله تب سنج های دیجیتال کردیم و اگر خدایی نکرده فردی دارای علائم بود مانع حضور او به کلینیک می‌شدیم و او را به پزشک عمومی هدایت می کردیم. انواع بروشورها و اطلاعیه ها در خصوص محافظت و پیشگیری در محل های مختلف نصب شد به خصوص محل هایی که در آنها تجمع زیاد است. روی صندلی های مخصوص بیماران را علامت گذاری کردیم تا فاصله اجتماعی رعایت شود، در ورودی مطب ها علامت هایی نصب شده و از مردم خواستیم که فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از پزشکان تقاضا کردیم که با وجود همه گرفتاری هایی که دارند زمان حضورشان را افزایش دهند تا در بازه زمانی بیشتری حضور داشته باشند و مانع تجمع مراجعه‌کنندگان باشند و بیماران زودتر از کلینیک خارج شوند که این اتفاق هم افتاد. بخصوص برای متخصصانی که بیماران بیشتری داشتند.

شما به عنوان مدیر کلینیک امام علی (ع) شهرکرد چه انتظاری از مردم دارید ؟

من در انتهای صحبتم ابتدا از مراجعانی که اگر در حین حضورشان برایشان مشکلی پیش آمده عذر خواهی می کنم و سپس توصیه ای برادرانه به همه هم استانی های عزیزم دارم که اگر به کلینیک مراجعه می کنند خودشان نظارت کنند که با اطرافیانشان فاصله اجتماعی را رعایت کنند، حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و تاکید می کنم که از خوردن و آشامیدن در کلینیک خودداری کنند. چرا که یک مکان سر بسته است و تردد در اینجا بسیار زیاد است. اگر خواستید نوبتی دریافت کنید و نشد، به این معنا است که ظرفیت پزشک مورد نظر شما تکمیل شده است و خواهشا به صورت حضوری به کلینیک مراجعه نکنید، چرا که هم وقت شما تلف می شود و هم همکاران ما کاری از دستشان برنمی آید. مگر این که موقعیت اورژانسی باشد و بیمار نیاز داشته باشد که پزشکش او را معاینه کند.

خبرنگار دانش آموز: هانیه پورشیروانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار