دریاچه ای در دل کویر

کرمان(پانا) - دریاچه ای حیرت انگیز در دل کویر لوت عظمت این کویر را دوچندان کرده است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
دریاچه ای در دل کویر

در سفرنامه های مختلف و خصوصا در سفرنامه معروف مارکوپولواز کویر لوت به عنوان مکانی لم یزرع نام برده است. وجود دریاچه ی بزرگی در دل کویر حیرت همه را برانگیخته و باعث شده افراد زیادی از کشورهای مختلف برای مطالعه به این مکان سفر کنند.

شهداد که از دیرباز با کلوتها شهره ی عام و خاص شده بود از یکی دوسال گذشته با دریاچه ای در دل کویرش مشهور شده وجاذبه ی جدیدی ایجاد شده است.

دریاچه شهداد که به علت نو ظهور بودن به دریاچه جوان مشهور است در نزدیکی منطقه شهداد در استان کرمان به عنوان یک دریاچه طبیعی، چشم انداز بی نظیر و جذابی را ایجاد کرده است.

دریاچه شهداد، گردشگران زیادی را در طی مدت کوتاهی که از عمر خود میگذرد به این منطقه جذب کرده و مسئله جالب درمورد دریاچه جوان کرمان، این است که در طول فصل تابستان با وجود تبخیر شدید خشک نشده است. همچنین آب این دریاچه زیبا با شروع فصل بارش‌ ها، افزایش پیدا می کند و مساحت و حجم آن بیشتر میشود.

نام هایی که به این دریاچه نسبت میدهند شامل، دریاچه جوان شهداد، دریاچه شهداد، معجزه کویر و دریاچه سلیمانی میباشد که توسط کوهسار فعال گردشگری استان کرمان به نام دریاچه جوان نامگذاری شده است.

استفاده از این فرصت گردشگری و هدایت جهانگردان به این سمت می تواند برای استان کرمان فوائد زیادی داشته باشد.

معمولا بازدید از کویر در فصول بهار و پاییز توصیه میشود اما وجود دریاچه شهداد گردشگران زیادی را از استان های خراسان و سیستان و بلوچستان در فصل تابستان راهی این منطقه میکند.

زیابترین منظره در این دریاچه تلفیق کلوت های شهداد و بیابان پهناور لوت با دریاچه است.

نکته ای که باید به آن توجه کرد با ظهور این دریاچه در نقاط مختلفی باتلاقهایی ایجاد شده که به همین دلیل از شنا کردن در آن جلو گیری می شود وباید از راهنمای محلی و یا فردی آشنا به کویر لوت کمک بگیرید و تنها سفر نکنید.

برای سفر به این دریاچه به استان کرمان رفته و از آنجا به شهداد سفر کنید. بعد از شهداد به طرف کلوت ها رفته و در فاصله 50 کیلومتری از شهداد به دریاچه میرسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار