تحصیل درفضای مجازی و نقش دانش‌آموزان

رباط کریم (پانا) - از جمله فواید آموزش مجازی برای دانش‌آموزان این است که تاب‌آوری را یاد گرفتند و آموختند که چگونه در برابر مشکلات مقاوم باشند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل درفضای مجازی و نقش دانش‌آموزان

زهره تراز مشاور دبیرستان خوارزمی آموزش و پرورش رباط‌کریم در رابطه با فواید و ضررهای فضای مجازی برای دانش‌آموزان، در گفتگو با پانا اظهار کرد: دوری از مدارس باعث شده که دانش‌آموزان نتوانند مشارکت خود را در مدرسه نشان دهند و ندیدن دوستان موجب شده که نتوانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

این مشاور در ادامه افزود: فواید آموزش مجازی برای دانش‌آموزان این است که توانستند تاب‌آوری را یاد بگیرند و بیاموزند که چگونه در برابر مشکلات مقاوم باشند.

او با اشاره به ارتباط دانش‌آموزان با والدین و دبیران بیان کرد: در شرایط تحصیل در فضای مجازی دانش‌آموزان توانستند ارتباط مؤثر را یاد بگیرند و احساسات خود را کنترل کنند، اما باز درصدی هم هستند که ضررهای آموزش مجازی وخانه‌نشینی بر روی آنها تاثیرات زیادی گذاشته، همانند مدیریت نکردن احساسات و تفکرات.

تراز در رابطه با خطرات زیاد فضای مجازی اظهار کرد: یکی از خطرات جدی فضای مجازی این است که دانش‌آموزان برای سرگرم‌کردن خود وارد کانال و گروه‌های مختلف می‌شوند که متناسب با سن آنها نیست و آموزش‌های نادرستی را می‌بینند یا اینکه خانواده‌ها از هم دورتر می‌شوند و اگر برای دانش‌آموز مشکلی پیش‌آید از گفتن آن مشکل به خانواده می‌ترسد و این باعث دگرگونی خانواده خواهدشد.

مشاور دبیرستان خوارزمی آموزش و پرورش رباط‌کریم تصریح کرد: حتی خانه‌نشینی موجب شده که دانش‌آموزان اهمیت کمتری به درس بدهند و ازدیگر مشکلات ماندن در خانه و استفاده از فضای مجازی اضافه وزن و تحرک نداشتن دانش‌آموزان است .

او راهکارهایی برای بهتر گذراندن این روزها پیشنهاد داد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از مطالب درسی کتاب تفکر استفاده کنند و مواردی از جمله، خشم و استرس را در خود، کنترل کرده و ارتباط موثر داشته باشند و همواره دانش‌آموزان با ورزش و راهکارهای افزایش شادی با خانواده می‌توانند این دوران را به راحتی پشت سر بگذارند.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا اقاجانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار