کاظمی در گفتوگو با پانا تشریح کرد
سهم پرسش مهر ریاست جمهوری در تقویت روحیه پرسشگری دانشآموزان
رشتههای پرسش مهر باید هرسال به روز آوری و متناسب با اقتضائات جامعه اضافه شود
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد هدف بخشی از سوال ریاست جمهوری در پرسش مهر این است که یکی از مهم ترین مسایل جامعه تبدیل به گفتمان شود.
علیرضا کاظمی در گفتوگو با پانا درباره اینکه بیست و یکمین پرسش مهر ریاست جمهوری به عنوان یک رویداد فرهنگی چگونه میتواند به افزایش و تقویت روحیه پرسشگری دانشآموزان کمک کند اظهار کرد: «پرسش مهر ریاست جمهوری ابعاد مختلفی دارد؛ یکی از این ابعاد این است که پرسش یکی از بهترین ابزار تربیت و یادگیری و آغاز تفکر و خلاقیت است یکی دیگر از ابعاد پرسش مهر زمینه سازی برای خلق آثار و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان است.»
وی افزود: «بعد بسیار مهم پرسش مهر اثرگذاری بر جامعه مخاطب است و این بخش پرس مهر ریاست جمهوری کمتر مورد توجه قرار گرفته است ما تاکنون بیشتر بر خلق کنندگان آثار تمرکز کرده ایم که باید با برنامه ریزی موثر این آثار اثرپذیر را که پیامهای تربیتی، بهداشتی و فرهنگی دارد به جامعه مخاطب منتقل کنیم.»
کاظمی با اشاره به اینکه امسال در ۲۰ رشته اثر تولید شده که میتواند ۲۰ ذائقه متفاوت را سیراب کند بیان کرد: «هدف بخشی از سوال ریاست جمهور این است که یکی از مهم ترین مسایل جامعه تبدیل به گفتمان میشود.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ اثر تولید شده نشان از شرکت این تعداد دانشآموز دارد همچنین تاکنون حدود ۱۲ هزار اثر از سوی فرهنگیان دریافت شده است.
وی در پایان درباره افزایش رشته در این رویداد فرهنگی نیز گفت: «ما باید هرسال رشتهها را به روز آوری و متناسب با اقتضائات جامعه رشتههای جدید را اضافه کنیم.»
ارسال دیدگاه