هدف از چاپ کتاب هفت گام نخبه پروری، شناسایی هوش های متفاوت در کودکان است

تهران (پانا) - سامانا احمدی ؛ مجری،مدرس اجرا و فن بیان، دبیر کانون سلامت استعدادیابی و پرورش خلا‌قیت فرهنگسرای بهمن، اصولی ترین کار کانون سلامت و استعدادیابی را اجرای هفت گام که شامل: پیش عملیاتی، مهندسی رفتار، جامعه پذیری، استعدادیابی، خلاقیت، ساماندهی، دستاوردها است دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف از چاپ کتاب هفت گام نخبه پروری، شناسایی هوش های متفاوت در کودکان است

سامانا احمدی مجری؛ مدرس اجرا و فن بیان، دبیر کانون سلامت استعدادیابی و پرورش خلا‌قیت فرهنگسرای بهمن در گفتگو با پانا از فعالیت های گوناگون کانون گفت: «کانون ما از سال ۹۴ تاسیس شده و از سال ۹۶ من دبیر این کانون هستم. ما در سه سال اخیر به این فکر افتادیم که کتابی جدید به اسم هفت گام نخبه پروری را به چاپ برسانیم.»

وی در ادامه گفت: «فعالیت ها را با هدف شناسایی هوش های قالب بچه ها آغاز کردیم. هجده جلسه بازی تعریف کردیم و در هر جلسه مربی ها تقریبا ۴ تا ۵ بازی با بچه ها انجام می دادند و بازخورد هایی که از بچه ها دریافت می کردند درون فرم هایی ثبت می کردند و همه ی فرم ها در کنار هم جمع می شدند و اساتید کنار یکدیگر و با توجه به فرم های پر شده و بازخورد بچه ها نسبت به بازی ها، هوش قالب آن ها را تعیین می کردند و به خانواده ها اطلاع می دادند.در بعضی بچه ها هوش کلامی بالا،هوش ریاضی بالا و هوش های متفاوتی نمایان است.»

وی افزود: «کانون ما متشکل از افرادی چون: دکتر محمد هادی کبیری؛ پزشک متخصص اطفال، اکبر چراغی؛ دکترای فیزیک نانو و استاد دانشگاه، علی اکبر صلاحی؛ دکترای روانشناسی است.»

وی افزود: «اصولی ترین کار کانون سلامت و استعدادیابی، اجرای این هفت گام بود که شامل:پیش عملیاتی، مهندسی رفتار، جامعه پذیری، استعدادیابی، خلاقیت، ساماندهی، دستاوردها است.»

وی در آخر گفت:«ما دوره هایی برای تربیت مربی برگزار کردیم. از بین بچه های تحصیل کرده کسانی را به عنوان مربی تربیت کردیم و آنها را برای تدریس هفت گام به فضاهای مختلف فرستادیم که در کنار بچه ها آموزش بدهند. مهمترین و اصلی ترین هدف کانون این بود که بچه ها پس از پایان دوره ها رها نشوند و بر اساس هوش های متفاوت معرفی شوند تا بتوانند راه درست را ادامه دهند و برای جامعه به شکل خود مفید باشند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا، فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار