همایش تجلیل از فعالان حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)- همایش تجلیل از فعالان حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ، مدیر کل و معاونان ، کارشناسان، مدیران ، روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان و فعالان حوزه تربیت بدنی در کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۶۴۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از فعالان حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد

به گزارش پانا، محمد جعفری مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سلامتی دانش آموزان با توجه به سبک زندگی ، تغذیه ، تحرک و ورزش تامین می شود. بنابراین در راستای گسترش جامعه دانش آموزی سالم، طرح ملی سنجش کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان شرکت ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در کشور اجرا شده است .

جعفری افزود : اینگونه برنامه‌ها ی طراحی شده که در کنار درس تربیت‌بدنی موجب افزایش سرانه فعالیت‌های تحرکی و حرکتی دانش‌آموزان می شود به آنها کمک می‌کند تا مسیر زندگی سالم را طی کنند . مدل برنامه‌ها در عرصه‌های فوق برنامه مانند المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، حیاط و مدرسه پویا و انجمن‌های ورزشی درون مدرسه مکمل درس تربیت بدنی دانش آموزان است .

جعفری در خصوص راه‌اندازی کانال تربیت ‌بدنی در شبکه شاد گفت: با شیوع ویروس کرونا،فعالیت‌های ورزشی و برنامه‌ها ویژه دانش‌آموزان تغییر کرد. درس تربیت‌بدنی در شبکه آموزشی شاد از پایه اول تا دوازدهم طراحی شده و بر اساس کتاب راهنمای معلمان پایه تحصیلی با همکاری استان‌ها ارائه می‌شود.

جعفری گفت:کانال تربیت‌بدنی در صفحه اصلی شبکه شاد ، کانون‌های ورزشی در ۸ رشته که شامل ۴ رشته توپی مانند فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال و ۲ رشته راکتی تنیس روی‌میز و بدمینتون و ۲ رشته طناب‌زنی و حرکت‌های قامتی در ۳ سطح مبتدی، نیمه پیشرفته و پیشرفته است. با محتوی غنی برای استفاده دانش‌آموزان و والدین قرار داده است.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورشخبر داد که این طرح بمنظور تغییر نگرش نسبت به لاغری و چاقی بیش از حد و آگاهسازی دانش‌آموزان و والدین در مدیریت وزن اجراء شده است.که در برگیرنده شاخص بدنی دانش‌آموزان مانند وزن و قد است .

او گفت : در طرح کوچ ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار دانش‌آموز مشارکت دارندکه بر اساس ارزیابی انجام شده، حدود شش درصد دانش‌آموزان در وضعیت لاغر و خیلی لاغر ، ۶۳.۹ درصد در وضعیت نرمال و ۳۰.۱ درصد در وضعیت اضافه وزن و قاچاق قرار دارند.

جعفری تاکید کرد : مرحله سوم طرح کوچ از اول اسفند ماه به عنوان مرحله ثانوی اجرا و این مرحله در شرایط سخت کرونا تا ۱۵ اسفند با مشارکت والدین دانش‌آموزان انجام می‌شود .

در این همایش از فعالان حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان بوشهر تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار