معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:
شبکهسازی و شناسایی نیروهای کارآمد؛ گامی موثر در مسیر کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی
تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در جلسه ویدئوکنفرانس کارشناسان امورتربیتی و سرگروههای آموزشی کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی مناطق 21 گانه، شبکهسازی و شناسایی نیروهای کارآمد به منظور نظارت و ارزیابی فعالیتهای تربیتی را گامی مهم در مسیر کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی عنوان کرد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، سیدمجتبی هاشمی طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان امورتربیتی و با تأکید بر کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی اظهارکرد: تحقق اهداف تربیتی و عملیاتی نمودن برنامهها با تغییر روشهایتربیتی و ایدهپردازیهای موثر امکانپذیر است.
او انطباق برنامهها با شرایط آموزش مجازی را امری ضروری دانست و گفت: چالشهای فضای مجازی موجب شد تا در بحث تولید محتوا بتوانیم با تجربه به شرایط جدید و نگاهی نو، این مسأله را پیگیری نماییم. همکاران مناطق میبایست با بهرهگیری از خلاقیت و جذب نیروهای توانمند، تحتنظارت و حمایت استان، ابتکارات خود را در عرصه تولید محتوا به منصه ظهور رسانده تا با توجه به نیازهای دانشآموزان و همکاران، محتوای مطلوب تربیتی تولید و در اختیار علاقهمندان قرار بگیرد.
این مقام مسئول ضمن تأکید بر دغدغه، مسئولیتپذیری و بهرهمندی از همه فرصتهای موجود در امر نظارت بر فعالیتهای پرورشی واحدهای آموزشی، هدف دستگاه تعلیم و تربیت را بهرهمندی از آموزش و پرورش با کیفیت و استفاده از ابزارهای مناسب برای رسیدن به شرایط مطلوب تربیتی عنوان کرد و شبکهسازی، شناسایی نیروهای توانمند و جذب آنها به ساختار با استفاده از دستورالعمل ترمیم نیروی انسانی حوزه معاونت پرورشی را از دیگر اقدامات مربوط به کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی برشمرد.
هاشمی ارزشیابی حین و پس از انجام فعالیتهای تربیتی به منظور حصول اطمینان از دستیابی به اهداف را امری مهم تلقی نمود و بر نگاه همدلانه برای حل مسائل و مشکلات روانی_ رفتاری دانشآموزان و لزوم پیشبینی برنامههای تربیتی در شرایط کرونایی تأکید کرد.
او در پایان با اشاره به کسب رتبه اول کشوری گروه کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی استان در سال تحصیلی گذشته؛ ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن برنامههای شاخص و ابتکاری منطبق با سند تحول بنیادین، تأثیرگذاری بیشتر در فعالیتهای پرورشی و فرهنگی مدارس را نظارهگر باشیم.
در ادامه جلسه جعفریان رئیس اداره امورتربیتی وزارت آموزش و پرورش، بهرهگیری از ظرفیت امورتربیتی و حضور نیروهای دغدغهمند برای معرفی سیره اهل بیت(ع) و نهادینه کردن آموزههای تربیتی در نظام آموزش و پرورش را موثر دانست و بر نقش سازنده گروه آموزشی کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی در برنامهریزی برای ارتقای صلاحیت حرفهای مربیان و معاونان پرورشی با رویکرد معنوی و ارزشی تأکیدکرد.
او خاطرنشان کرد: ابزارهایی مثل هنر، در تحقق اهداف تربیتی تنها با همکاری همه افراد شاغل در مدرسه و اولیاء، با مربی و معاون پرورشی سودمند خواهند بود و در فعالیتهای تربیتی نیازمند انجام کار تیمی و همکاری گروهی هستیم.
جعفریان با توجه به عملکرد گروه آموزشی کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی شهرستانهای استان تهران و تقدیر از همکاران، ابراز امیدواری کرد: با تبیین سند تحول بنیادین و برنامهریزی بر اساس ساحتهای ششگانه تربیت، دانشآموزانی شایسته برای حضور در عرصههای مختلف جامعه تربیت نماییم.
ارسال دیدگاه