رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

کانون‌های فرهنگی، تربیتی سکوی پرش استعدادیابی دانش‌آموزان است

اسلامشهر (پانا) - شهرستان اسلامشهر با داشتن 92 هزار دانش‌آموز از نظر داشتن کانون و دارالقرآن کمبود دارد و ضرورت دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام شود.

کد مطلب: ۱۱۵۷۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی، تربیتی سکوی پرش استعدادیابی دانش‌آموزان است

در جلسه مدیران قطب کانون‌های فرهنگی، تربیتی شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران که در محل کانون فرهنگی، تربیتی طوبی اسلامشهر برگزار شد، سولماز زارعی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی با اشاره به اهمیت و نقش کانون‌های فرهنگی، تربیتی اظهار کرد: ایجاد کانون‌ها از سال هفتاد نشان‌دهنده تفکر دلسوزانه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در آن دوران بود و در زمان کنونی نیز این مراکز فرهنگی و تربیتی پس از واحدهای آموزشی از نقش موثری برخوردارند.

او در ادامه افزود: دانش‌آموز با اختیار خود در این مراکز به یادگیری مهارت‌های گوناگون می‌پردازد و تصریح کرد: شهرستان اسلامشهر با داشتن 92 هزار دانش‌آموز از نظر داشتن کانون و دارالقرآن کمبود دارد و ضرورت دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام شود.

سپس فرحناز پوربخشی رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در سخنانی بیان کرد: در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار محوری انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار قرار داریم و با توجه به شرایط کرونا بر برگزاری برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی در فضای مجازی تاکید کرد.

او اذعان کرد: کانون‌های فرهنگی، تربیتی با برخورداری از رشته‌های دینی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... یک سکوی پرش و محلی برای استعدادیابی دانش‌آموزان است.

پوربخشی گفت: مسئولین کانون‌های فرهنگی و تربیتی در مناطق و در شرایط فعلی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در ظرفیت محدود کلاس‌های خود را برقرار کنند و بقیه فعالیت آنان در فضای مجازی از طریق تولید محتوا، انیمیشن، برنامه‌های شاد و ...باشد.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی شهرستانهای استان تهران در جشنواره نوغلامان حسینی با ارسال 184 اثر و کسب رتبه برتر 14کانون و کسب رتبه برتر کشوری 5 کانون و در جشنواره علمدار نیز با کسب 3 رتبه کشوری خوش درخشیدند.

در این جلسه، کارشناس مسئولان فرهنگی، هنری و فعالیت‌های اردویی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیران کانون‌های فرهنگی، تربیتی شهرستانهای شهریار، شهرقدس، ملارد، چهاردانگه، بهارستان، ریاط کریم و اسلامشهر حضور داشتند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار