کریمی: اجرای برنامه تحولی مدرسه پژوهنده از مهمترین برنامههای حوزه پژوهش در مدارس است
تهران (پانا) - پنجاه و دومین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پنجاه و دومین جلسه شورای پژوهشی با حضور اعضاء جلسه کتر کریمی، دکتر جوادی، دکتر فرزاد، دکتر شریفی، دکتر صادق زاده ، دکتر عیوضی، دکتر خوش خلق، آقای صانعی، مهندس قربانی و خانم ها دکتر شاه محمدی و سلطانپور در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
در ابتدای جلسه کریمی(رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش) ضمن خیرمقدم به اعضاء جلسه به برخی از مهمترین برنامه های سال ۱۳۹۹ پژوهشگاه اشاره کرد. وی به تشکیل شورای هماهنگی و سیاستگذاری تحقیق و توسعه وزارت آموزش و پرورش و اجرایی شدن برنامه های زیر نظام پژوهش و ارزشیابی و بخشی از فعالیت های پژوهشگاه و استان ها در این خصوص پرداخت.
کریمی در چارچوب همین موارد بیان داشت: شورای تحقیقات آموزش و پرورش با یک تغییر در جهت گیری به سمت سیاستگذاری و هماهنگی در پژوهش پیش رفته و آیین نامه آن اصلاح و ابلاغ شد و مقرر است در آینده نزدیک جلسه شورای تحقیقات وزارت آموزش و پرورش تشکیل شود.
وی افزود: در حوزه پژوهش با دو اتفاق مهم مواجه هستیم: اجرای برنامه های زیر نظام پژوهش و ارزشیابی و برنامه های آن و بخش دیگر اجرای برنامه تحولی مدرسه پژوهنده و برنامه های مدرسه پژوهنده در مدارس با استفاده از ظرفیت های موجود است.
سپس موضوعات ذیل براساس دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت:
بررسی و اظهار نظر درباره پیشنهاده پژوهشی با عنوان(تحلیل محتوای متون کتب درسی دوره آموزش عمومی از نظر آموزش جمعیت منطبق بر سیاستهای کلی جمعیت، سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹»
بررسی و اظهار نظر درباره پیشنهاده پژوهشی با عنوان « بررسی میزان انطباق محتوای مجله رشد نوجوان با نیازهای دانشآموزان دوره اول متوسطه»
ارسال دیدگاه