زنان نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال کرونا دارند

اردبیل(پانا)- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت زنان نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال کرونا دارند و لازم است از برگزاری دورهمی های خانوادگی جلوگیری کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
زنان نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال کرونا دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، فریبا محمدلو در گفت و گو با صدای مرکز اردبیل تصریح کرد: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی ۵۲ درصد از مبتلایان کرونا را بانوان خصوصا زنان خانه دار تشکیل می دهند که آگاه سازی این قشر در خصوص مراقبت از خود و خانواده ضروری است.

او بیان کرد: افراد سالمند مبتلا به فشارخون، سرطانی، بیماران دیابتی و زنان باردار جزو گروه های پرخطر و در معرض خطر ابتلا هستند که باید برای قطع انتقال ویروس کرونا به این قشر از برگزاری همنشینی ها در خانواده ها پرهیز کنیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به قرار گرفتن در آستانه شب یلدا اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید در این روز تلاش کنند دورهمی غیرحضوری برگزار نکرده و از ظرفیت های فضای مجازی برای ارتباطات خانوادگی استفاده کنند.

محمدلو به وضعیت بیماران بستری در بیمارستان های استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برخی از شهرستان های استان از جمله اردبیل، پارس آباد و خلخال در وضعیت قرمز و بقیه شهرستان ها در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

اوبیان کرد: باید با فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل های بهداشتی تا زمان قطع زنجیره انتقال و از بین رفتن کرونا مراقبت از والدین خود به عنوان سرمایه های انسانی را سرلوحه خود قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار