لزوم جداسازی افراد مبتلا به کرونا با طرح غربالگری خانه به خانه

رشت ( پانا) - جانشین فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی با تاکید بر اینکه شهروندان در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی همکاری کنند، گفت این طرح با هدف غربالگری خانه به خانه برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا همچنین جداسازی افراد سالم از مبتلایان به این بیماری در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم جداسازی افراد مبتلا به کرونا با طرح غربالگری خانه به خانه

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد پوراسماعیلی اظهار کرد: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف غربالگری خانه به خانه برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا، همچنین جداسازی افراد سالم از مبتلایان به این بیماری است که به صورت خانه به خانه و با پرسشگری از اعضای خانواده و سرپرست خانوار در حال انجام است.

وی با اشاره به لزوم انجام این طرح، گفت: به جهت افزایش موارد ابتلا، همچنین افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا و با هدف قطع زنجیره انتقال این بیماری، طرح حاج قاسم سلیمانی در حال انجام است.

پوراسماعیلی، با بیان اینکه طرح مذکور از روز دوشنبه، ۱۰ آذرماه با حضور ۲۰۰ نفر از نیروهای بسیج و پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی در محله های شهری و روستایی آغاز شده و به خوبی در حال اجرا است، تصریح کرد: برای انجام این طرح دوره یک ماهه در نظر گرفته شده، ولی با توجه به افزایش تیم‌هایی که در محله ها و به صورت خانه به خانه در حال پرسش‌گری هستند، امیدواریم بتوانیم حداکثر تا ۲۵ روز آینده طرح را به خوبی به انجام برسانیم.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی گفت: از روز اول آذرماه سال جاری این تیم‌ها مشخص و بعد از شناسایی و تیم بندی، آموزش های لازم توسط کارشناسان شبکه بهداشت از نظر تب سنجی، شناسایی افراد بیمار و همچنین طریقه پرسش گری و حضور در منازل به آنها آموزش داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه افرادی که به در خانه ها مراجعه می کنند دارای کاور و کارت شناسایی مخصوص هستند، افزود: پرسش های لازم از سرپرست خانوار انجام می شود و در صورت شناسایی افراد مبتلا، اگر نیاز به معرفی بیمارستان داشتند، معرفی لازم صورت می‌گیرد یا در صورت نیاز به بستری به نقاهتگاهی که از پیش تعیین شده معرفی می شوند.

پوراسماعیلی گفت: اگر امکان طی دوران قرنطینه مبتلایان در خانه وجود داشته باشد، آموزش های لازم برای جداسازی از سایر اعضای خانواده برای طی دوره نقاهت به آنها ارائه می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی گفت: از مردم گرانقدر شهرستان بندرانزلی درخواست داریم با فرزندان و خدمتگزاران در بسیج برای اجرای این طرح که برای قطع زنجیره انتقال کرونا در حال انجام است همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم با اجرای موفق این طرح در خدمت شهروندان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار