سرپرست سازمان دانشآموزی مازندران:
شخصیتپروری دانشآموزان به آنان نقش اجتماعی سازگار با جامعه میدهد
ساری (پانا) - سرپرست سازمان دانشآموزی استان مازندران با اشاره به نقش اجتماعی مؤثر هر دانشآموز در اجتماع، بر شخصیتپروری آنها در سازمان دانشآموزی به عنوان یک نهاد تربیتی تأکید کرد.
محمد رضایی به پانا گفت: «رفتار مطلوب پایدار در دانشآموزان با ایجاد زمینه برای نقشپذیری اجتماعی و مشارکت فعال آنها در فعالیتهای جمعی و گروهی رخ میدهد و سازمان دانشآموزی چنین زمینهای را برای دانشآموزان به عنوان متربیان خود ایجاد میکند.»
او بر شعار «هر دانشآموز یک نقش اجتماعی» در بسته تحولی سازمان دانشآموزی تأکید کرد و ادامه داد: «در زیستبوم جدید آموزشی و پرورشی، با مقولهای به نام فضای مجازی مواجه شدهایم که سابق بر این در میان دانشآموزان کمتر حضور داشت و اینک به واسطه شیوع ویروس کرونا، نقش پررنگتری هم در آموزش و هم در پرورش دانشآموزان به خود اختصاص داده است که توجه به موضوعاتی همچون نقشپذیری اجتماعی، توسعه روحیه جمعگرایی و تقویت هویت دینی و ملی را نزد ما مهمتر میکند.»
رضایی بر لزوم و اهمیت آموزش نظم و مدیریت نزد دانشآموزان صحه گذاشت و گفت: «برنامههای سازمان دانشآموزی بر دو موضوع مهم ارتباط و رفتار استوار است و به برقراری ارتباط مؤثر سهجانبه بین نظام تعلیم و تربیت، دانشآموزان و شبکه ارتباطی کارآمد میان دانشآموزان توجه دارد؛ ضمن آنکه بر مشارکتجویی، نظمپیری، مسئولیتپذیری و مطالبهگری دانشآموزان تأکید دارد.»
سرپرست سازمان دانشآموزی با اشاره به ۳۵ هزار عضو دانشآموز تشکیلات پیشتازان و ۱۷۰۰ مربی تشکیلاتی، این ظرفیت را پشتوانه محکم این سازمان برشمرد که جایگاه فعالیتهای تشکیلاتی را ارتقا میبخشد و گفت: «شخصیتپروری در سازمان دانشآموزی به صورت متمرکز و واقعی در سطحی که در توان سازمان و مورد توافق است، از اولویتهای برنامهریزی و مورد توجه تصمیمگیران است.»
رضایی اظهار امیدواری کرد که با تقویت منابع مالیای که از نظر قانونی در اختیار سازمان دانشآموزی قرار دارد، فعالیتهای فرهنگی و تربیتی مورد انتظار را به نحو شایسته و مؤثری برای دانشآموزان اجرا شود.
ارسال دیدگاه