برگزاری پنجمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

تهران (پانا) - عزیزاله بابلی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران، از برگزاری پنجمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران و برنامه ریزی¬های این دبیرخانه در پیش بینی روند انجام وظایف مشاوران مدارس در وضعیت های مختلف سفید، زرد و قرمز در زمان شیوع بیماری کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پنجمین نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

در این نشست با توجه به مصوبات جلسه قبل و با هدف بررسی جهت دستیابی به اهداف غایی و نهایی مشاوره ای در جهت تعامل مشاور با دانش آموز و خانواده بحث و بررسی شد.

در ادامه رئیس اداره مشاوره شهر تهران بر انجام امور و اجرایی نمودن مصوبات از مبادی رسمی چون وزارت آموزش و پرورش و اداره کل شهر تهران تأکید کرد.

هم چنین محمد مصطفوی، معاون اداره کل مشاوره و امورتربیتی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص ارسال صورت جلسات، دعوت از دوستان امورتربیتی در نشست ها، تخصیص 154 ساعت به گروه آموزشی شهر تهران و برقراری جلسه با 700 نفر از مشاوران استان مازندران با استفاده از شبکه ارتباطی ویدئو کنفرانس خبرداد.

در این جلسه به نکات مهمی جهت ایجاد وحدت رویه کاری بین مشاوران از جمله سامان دهی حضور 24 ساعت کار مشاور در یک مدرسه در حد امکان، سخنرانی برای دانش آموزان در هنگام برپایی صف با تهیه محتوا، سخنرانی در شورای دبیران و تهیه و ارائه پروتکل کاری، حضور در اولین جلسه انجمن اولیا و تهیه محتوای سخنرانی، حضور درهمه کلاس ها(4 جلسه پایه نهم و 2 جلسه در دیگر پایه ها)، تجدید نظر در فرم شماره یک مشاوران در جهت شفافیت و گویایی آن و جدی گرفتن خدمات مشورتی در حوزه پرورشی و خاص مشاوره در جهت ارتباط با مشاوره، تدریس درس تفکر و سبک زندگی تأکید شد.

وی افزود: مشاور، 3 وظیفه راهنمایی تحصیلی، راهنمایی شغلی و حفظ بهداشت روان بدون درمان (آموزش مهارت های زندگی، ارتقایی و تحصیلی) را برعهده دارد که باید هدف اصلی مشاور در وضعیت های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی بر مبنای کانون و سبک ها، وظایف و ابزارهایی که تعیین شده مشخص شود.

در ادامه رقیه السادات نقوی، رئیس اداره امورتربیتی شهر تهران، به تناسب ابزار در ارتباط با آنچه می خواهیم بسنجیم تأکید کردو یادآور شد: برنامه ها ابزار اجرایی کارها هستند. هم چنین الزامات سامان دهی و نکات مهم بحث رتبه بندی و خط ابلاغ برای کارشناسان از سوی این اداره تبیین شده است.

صارمیان از دیگر میهمانان حاضر در این نشست گفت: در تدریس «تفکر و سبک زندگی» دنبال مرزبندی در تدریس آن نباشیم، زیرا درس تفکر چیزی جدای از کار مشاوره نیست. چهارچوب و محور کار؛ کتاب تفکر و سبک زندگی است و ویژه نامه ای هم در دست تهیه است. طرح درس پیشنهادی نیز در حال تدوین است. نه به این معنا که برای معلم طرح درس بنویسیم بلکه پیشنهاد می شود معلم با توجه به اهداف تعیین شده خود، طرح درس را بنویسد. همچنین معلمان و مشاوران نسخه پی دی اف کتاب راهنما را تهیه کنند. تحلیل محتوای دروس مهم ترین کار گروه آموزشی است و به همین منظور درباره کتاب تفکر و سبک زندگی نظر بدهید و نقد کنید تا کار سودمندی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار