رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل شهر تهران:

تیپ های شخصیتی بچه ها را در انتخاب رشته جدی بگیریم

تهران (پانا) - عزیزاله بابلی، رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل شهر تهران از برگزاری همایش بازتوانی مشاوران برای پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری در شهر تهران و اطلاع رسانی درباره نحوه فعالیت پایگاه های انتخاب رشته در شهر تهران سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تیپ های شخصیتی بچه ها را در انتخاب رشته جدی بگیریم

بابلی در گفت و گو با پانا با اشاره به وجود ۴۸ پایگاه انتخاب رشته در سطح شهر تهران برای دانش‌آموزان تهرانی گفت: مشاوران رسمی آموزش و پرورش و کسانیکه دوره های سازمان سنجش و دوره‌های بازآموزی شهر تهران را طی کرده اند در کنار دانش‌آموزان و خانواده ها در پایگاه های انتخاب رشته اداره کل شهر تهران حضور دارند وبه انتخاب رشته دانش‌آموزان می کنند.
بابلی با اشاره به نحوه برگزاری همایش بازتوانی مشاوران برای پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور شهر تهران در محل تالار فرهنگ گفت: در این همایش ۱۹ کارشناس مشاوره مناطق شهر تهران حضور داشتند. با توجه به اینکه هر منطقه ممکن است یک یا تعداد بیشتری پایگاه انتخاب رشته تقاضا کرده باشد، بر آن اساس کارشناسان این حوزه از مناطق نوزده گانه در این همایش مجازی حضور داشتند تا بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری و با توجه به آموزش های لازمی که دیده اند در این پایگاه ها مشغول فعالیت شوند.
بابلی با اشاره به اینکه محتوای همایش در سه بخش ارائه شد، افزود: در قسمت اول همایش به فضای علمی و مشاوره ای شهر تهران پرداخته شد و در قسمت دوم فنون انتخاب رشته دفترچه شماره یک و دو کنکور سراسری که در سایت سازمان سنجش بارگذاری شده است، مطرح شد و در قسمت آخر برنامه جلسه پرسش و پاسخ به همکاران بود.
رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل شهر تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: افراد کاری را به آسانی انجام می دهند که برای آن ساخته شده اند. مشاوران شهر تهران به خانواده ها و دانش‌آموزان باید این پیام را بدهند که هدف اول از مشاوره بالا بردن شناخت و آگاهی دانش‌آموزان است. در واقع این خودآگاهی هم راجع به خود دانش آ‌موز است و هم راجع به رشته های موجود و هم بازار کار و هم در مورد آمایش سرزمین مان و در‌آخر اجازه دهیم بچه ها خودشان تصمیم بگیرند.
وی افزود: در موضوع انتخاب رشته باید رغبت و علایق بچه ها را ببینیم. همچنین توان و استعدادشان هم در معدل مدرسه و هم در کارنامه کنکورشان تا حدودی مشخص شده و همه اینها را باید لحاظ کنیم. آنچه خانواده ها کمتر به آن توجه می کنند موضوع تیپ های شخصیتی بچه هاست. اگر تیپ های شخصیتی بچه ها دیده نشود ممکن است هیجانی انتخاب رشته کنند و دانش آموزان وارد رشته ای شوند که شناختی روی رشته شان ندارند. ما معتقدیم دانش‌آموزان از مشاورین ما راهنمایی بخواهند اما خودشان بروند و رشته اولی که می زنند را بررسی کنند و ببینند این رشته چه درس هایی در دانشگاه دارد و از این درس ها حس خوبی پیدا می کنند یا نه. در اینصورت انتخاب عاقلانه تر و آگاهانه تر است و از اینکه کسی وارد رشته ای شود که علاقه ای به آن ندارد یا بعدها به دنبال تغییر رشته باشد، پیشگیری می شود.
بابلی با اشاره به اینکه در ادامه همایش به قوانین و مقررات انتخاب رشته پرداخته شد، گفت: از دیدگاه من انتخاب رشته اصلا کار سختی نیست و خود خانواده ها می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش و مطالعه دفترچه کنکور و با مشورت گرفتن از همکاران ما در سراسر کشور انتخاب رشته را انجام دهند و مجدد بعد از انتخاب شان برگردند و سوالات مدنظرشان و چینش های انجام شده را پرس و جو کنند. اکنون انتخاب رشته این روزها ساده است، چون رشته های زیادی داریم که بدون کنکور می توان وارد دانشگاه شد و فقط تب و تاب کنکور است که امیدواریم خیلی زود کنکور هم برداشته شود و فقط برای چند رشته پرمتقاضی موضوع کنکور باقی بماند. در پایگاه های انتخاب رشته هم همکاران راهنمایی کنند و اجازه دهند دانش آ‌موزان خودشان انتخاب رشته داشته باشند.
بابلی در انتها از مدیران مناطق نوزده گانه درخواست کرد حتما امکانات بهداشتی و ضدعفونی لازم را در پایگاه های انتخاب رشته فراهم کنند و در ادامه افزود: اسامی پایگاه های انتخاب رشته حتما در سایت اداره کل شهر تهران و ادارات مناطق نوزده‌گانه منتشر می شود و امیدوارم رسانه ها هم اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار