کرونا ضیافت جایزه نوبل را هم لغو کرد

تهران (پانا) - برگزاری ضیافت سنتی اعطای جوایز نوبل که قرار بود ماه دسامبر (آذر-دی ۹۹) در سالن اجتماعات شهر استکهلم برگزار شود، به دلیل تداوم شیوع کرونا لغو شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کرونا ضیافت جایزه نوبل را هم لغو کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لارس هایکنستن (Lars Heikensten) مدیرعامل بنیاد نوبل ضمن اعلام این خبر تصریح کرد با توجه به محدودیت‌های کرونایی موجود، امکان این که یک هزار و ۳۰۰ میهمان این ضیافت یک جا جمع شده و کنار هم بنشینند، وجود ندارد. همچنین ممکن است بسیاری از برندگان جایزه نوبل امسال با توجه به شیوع کرونا، امکان سفر به سوئد را نداشته باشند.

برندگان جایزه نوبل در ماه اکتبر مشخص شده اما جشن‌ اعطای جوایز امسال در ماه دسامبر به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود برگزار خواهد شد.

بنیاد نوبل می‌گوید هنوز روشن نیست جشن‌های امسال چگونه و در چه قالبی برگزار خواهند شد.

به استثنای جایزه صلح نوبل که در اسلو پایتخت نروژ اهدا می‌شود، مراسم اهدای دیگر شاخه‌های جایزه نوبل هرساله در استکهلم سوئد برگزار می‌شود.

هایکنسن با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: همه‌گیری کرونا امسال شرایط ویژه‌ای را ایجاد کرده و هفته نوبل مثل همیشه برگزار نخواهد شد. در این شرایط همگی باید با فداکاری خود را با شرایط جدید وفق دهیم اما این به معنای نادیده گرفتن برندگان امسال نیست. به این برندگان، اکتشافات و آثارشان توجه متفاوتی نشان خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار