تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مردم و رسانه ها

خبرگزاری پانا:مدیر اجرایی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از مردم و رسانه هاتقدیر وتشکر کرد.

کد مطلب: ۱۱۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا:در این پیام آمده است:جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان امسال، نگاهی عمیق و متعالی به تئاتر کودک و نوجوان داشت و با رویکردی نو در نحوه برگزاری، تحولاتی ماندگار را تجربه کرد .

تفکیک تئاتر کودک از تئاتر نوجوان در نوزدهمین دوره جشنواره، با استناد به روایات و تاکیدات دینی ما مسلمانان مبنی بر ضرورت توجه به دوره حساس نوجوانی و جوانی، گام بزرگی است که می تواند اثرات مثبت خود را در آینده تئاتر نوجوان و در آتیه آینده سازان این مرز و بوم و جامعه اسلامی ایران به خوبی نمایان کند .

همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی در این دوره جشنواره مدنظر ویژه قرار گرفت و جشنواره نوزدهم با حداقل هزینه ها به خوبی برگزار شد و اثبات کرد اگر بخواهیم می توانیم هر کاری را حتی اگر غیر ممکن به نظر برسد انجام دهیم .

حضور پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها در جشنواره، دلگرمی بزرگی بود که ما را برای برگزاری جشنواره های بعدی همراه با رشد کیفی و کمی بیشتر در همدان ترغیب کرد و باعث شد با انگیزه ای مضاعف به جشنواره های بعدی بیاندیشیم .

آنچه در این میان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد این است که برای رسیدن به اهداف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید به محتوای تئاتر نوجوان اهمیت داده شود و مفاهیم نمایشنامه ها و نمایش ها بر اساس مقتضیات و تغییرات زمان امروز و بر اساس بایدها، ارزش ها و آموزه های دینی به آنها القا شود و از تحمیل این مفاهیم با ابزار گذشته به شدت اجتناب شود زیرا اگر ما نتوانیم اذهان کودکان و نوجوانانمان را با مفاهیم بلند و عمیق انسانی و دینی آشنا کنیم، دیگران در این عرصه پیشتاز می شوند .

در اینجا وظیفه دارم در پایان این جشنواره از تمامی کسانی که دبیرخانه را در برگزاری هرچه باشکوهتر و به یادماندنی تر نوزدهمین دوره جشنواره یاری کردند به خصوص مقام عالی وزارت و معاونان ایشان و استاندار و معاون سیاسی امنیتی همدان و تمامی همکارانم در دبیرخانه جشنواره و اصحاب محترم رسانه و همچنین مردم عزیز همدان که با همراهی خود نشان دادند سطح مطالبات فرهنگی در همدان چه اندازه بالا است، تقدیر و تشکر نمایم. این همدلی، همکاری و همراهی وظیفه ما را برای بیستمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان سنگین تر خواهد کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار