امام جمعه شهرستان رودبارجنوب:

نماز جمعه مظهر شكوه اسلام و عظمت مسلمین است

خبرگزاری پانا:امام جمعه شهرستان رودبارجنوب گفت:نماز جمعه مظهر شكوه اسلام و عظمت مسلمین، وحدت‌بخش و خنثی‌كننده تمام تفرقه‌افكنی‌های دشمنان است.

کد مطلب: ۱۱۰۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حجت ‌ الاسلام عباس گروهی امام جمعه رودبار جنوب در نشست برنامه ‌ ریزی سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه كشور ضمن تبریك فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی ( ع ) اظهار داشت : نماز جمعه یكی از آئین ‌ های عبادی و سیاسی است .

وی افزود : عبادات اسلامى به ‌ غیر از جهات روحى و معنوى دارای آثار سیاسى و اجتماعى هستند به ‌ ویژه آنچه كه به ‌ صورت آشكار و گروهى با آداب ویژگى‏هاى خاص اجرا مى‏شود و نماز جمعه یكى از این آئین‏هاى مقدس و باشكوه است .

حجت ‌ الاسلام گروهی نماز جمعه را مظهر شكوه اسلام و عظمت مسلمین، وحدت ‌ بخشِ و خنثی ‌ كننده تمام تفرقه ‌ افكنی ‌ های دشمنان دانست و بیان كرد : در خطبه نماز جمعه علاوه به دعوت به تقوا مشكلات و مسائل مردم نیز مورد برسی قرار می ‌ گیرد .

وی تصریح كرد : دشمنان اسلام همواره درصدد تفرقه ‌ افكنی و تضعیف مسلمانان هستند و شركت مردم مسلمان در نماز جمعه موجب ناراحتی دشمنان می ‌ شود .

حجت ‌ الاسلام گروهی با اشاره به اینكه در نماز جمعه همه اقشار مردم اعم از فقیر و غنی شركت می ‌ كنند در بیان اهمیت نماز جمعه تصریح كرد : نماز جمعه از صدر اسلام تاكنون بوده و یكی از اقدامات اولیه و مهم پیامبر اكرم ( ص ) برگزاری نماز جمعه بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار