سال تحصیلی 1400-1399 درخراسان رضوی با شعار «سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی» آغاز خواهد شد

مشهد(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دومین جلسه ستاد پروژه مهر 99 گفت سال تحصیلی 1400-1399 در استان خراسان رضوی با شعار "سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی" آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سال تحصیلی 1400-1399 درخراسان رضوی با شعار «سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی» آغاز خواهد شد

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده، در دومین جلسه ستاد پروژه مهر 99 گفت: سال تحصیلی 1400-1399 در استان خراسان رضوی با شعار "سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی" آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت دستورات بهداشتی و توجه به مسائل بهداشتی جهت حفظ سلامتی مورد تاکید است. همچنین با توجه به تحقق شعار سال و نیاز کشور باید در جهت مهارت آموزی گام برداریم و این مهم به تحول آفرینی منجر خواهد شد.

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: پروژه مهر نماد مدیریت آموزش و پرورش است و آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی سالانه در گستره ملی محسوب می شود.

وی افزود: تاثیرپذیری فرآیند تعلیم و تربیت رسمی از شرایط محتمل ناپایدار کرونایی در سطح کشور، ضرورت آمادگی بیش از پیش استان، مناطق و مدارس را برای مواجهه با گزینه ها و سناریوهای مختلف در کانون توجه قرار داده است.

صابری تولایی تصریح کرد: یکی از نکات مهم پروژه مهر ۹۹ این موضوع است که برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باید تمام سناریوهای احتمالی را درنظر گرفت و تدابیر و تمهیدات لازم را پیش بینی کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: پروژه مهر ۹۹ با سیاست هایی همچون گفتمان سازی آیین ملی بازگشایی مدارس در جامعه، تفویض اختیار و کاهش تمرکز، خلاقیت و نوآوری، مدرسه محوری و اجرای طرح های تحولی، مشارکت فعال درون و برون سازمانی و تناسب برنامه های بازگشایی مدارس با مناسبت هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط کرونایی کمیته تخصصی سلامت و بهداشت به جمع کمیته های قبلی پروژه مهر اضافه شده است تا در زمینه مسائل بهداشتی تدابیر لازم اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار