47 نفر سال گذشته در زمان طرح دریای مازندران غرق شدند

ساری (پانا) - 47 نفر در سال گذشته در ایام طرح سالم‌سازی دریا در دریای مازندران غرق شدند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
47 نفر سال گذشته در زمان طرح دریای مازندران غرق شدند

طرح سالم‌سازی دریا از سال۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا در آب‌های ساحلی دریای در مازندران هر سال از اول خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد. در سال گذشته نیز ۹۷ طرح سالم‌سازی در نقاط مختلف استان با یک هزار و 200 نفر ناجی غریق در نظر گرفته شده بوده است.

در سال گذشته 370 نقطه حادثه خیز برای شنا در محدوده آب‌های ساحلی شناسایی شد که 20 نقطه بیشتر از سال 97 بوده و در هر نقطه حادثه خیز یک تا 2 نجاتگر مستقر می‌شدند.

طبق اعلام پزشکی قانونی مازندران در سال گذشته در ایام طرح سالمسازی دریا 47 نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

31 نفر در فاصله زمانی 8 صبح تا 8 شب که ساعات پوشش طرح سالم‌سازی است، غرق شدند و 16 نفر دیگر در ساعات غیر پوشش.

بر اساس این آمار، 40 نفر از غرق شدگان معادل 85 درصد آنان غیر بومی و مابقی بومی بوده‌اند و شهرستان‌های محمودآباد با 10، بابلسر و نوشهر هر کدام با 9 فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشته‌اند.

در چهار ماهه طرح، خرداد، تیر، مرداد، شهریور سال گذشته، 31 نفر در محدوده خارج طرح ، 2 نفر در داخل طرح، 10 نفر بخش خصوصی و 4 نفر منطقه غیر قابل پوشش جان باخته‌اند بیشترین مرگ در مرداد ماه با 18 مورد، شهریور با 14 و تیر با 12 مورد رخ داده است.

بیشتر افراد غرق‌شده 21 تا 30 سال سن داشته‌اند و بررسی‌ها نشان داده است که ۱۷ نفر در سنین 21 تا 30 سال، ۱۲ مورد در سنین11 تا 20 سال و ۷ نفر نیز در سنین 31 تا 40 بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار