در گفت‌وگو با پانا؛

راستی: طرح «شفافیت آراء» از دنباله‌روی نمایندگان جلوگیری می‌کند

من بعد از انتخاب شدن از سوی مردم، به آن‌ها اعلام کردم؛ «آی مردم من ۸۵ میلیون با این اسناد پول هزینه کرده‌ام، این مقدار را برای دفترها داده‌ام، این هم هزینه پوستر»

تهران (پانا) - منتخب مردم شبستر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان تاکید کرد با تصویب این طرح دیگر نماینده برخلاف قولی که به مردم داده است، عمل نخواهد کرد و دنباله‌رو این و آن نخواهد شد. 

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
راستی: طرح «شفافیت آراء» از دنباله‌روی نمایندگان جلوگیری می‌کند

جعفر راستی در گفت‌وگو با پانا درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان که به تازگی در مجلس یازدهم اعلام وصول شده است، گفت: «طرح شفافیت آراء نمایندگان را در مجلس یازدهم تعداد خیلی زیادی از نمایندگان امضا کرده‌اند و امیدوارم به زودی در دستور کار صحن قرار گیرد و تصویب شود. با تصویب این طرح ما به قول‌مان عمل خواهیم کرد. ما به مردم گفتیم به شفافیت آراء که نمایندگان مجلس دهم به آن رای نداده‌اند، معترض هستیم و اگر وارد مجلس شدیم اولین طرح ما شفافیت آراء خواهد بود. با تصویب این طرح دیگر نماینده برخلاف قولی که به مردم داده است، عمل نخواهد کرد و دنباله‌رو این و آن نخواهد شد.»

وی ادامه داد: «نماینده موظف است به مردم اعلام کند که نظر من مثلا درباره استیضاح وزیر دستگاه فلان این است، درباره لایحه فلان که از دولت آمده است اینگونه نظر داده‌ام، به این ترتیب نماینده دیگر نمی‌تواند طرحی را امضا کند و دوباره بخواهد پس بگیرد. شفافیت آراء باعث می‌شود تا موضع نماینده برای مردم حوزه انتخابیه مشخص باشد. مردم شبستر باید بدانند که من در مجلس دنبال چه طرح‌هایی هستم.»

منتخب مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «ما گفته‌ایم انقلابی هستیم و اگر بخواهیم از فشار و تهدید بترسیم دیگر مفهوم انقلابی‌گری چیست؟ ما بچه انقلابی هستیم، شعار انقلابی داده‌ایم و آمده‌ایم تا به صورت شفاف گره‌ای از گره‌های مردم را باز کنیم. در این میان اینکه فلان قشر، فلان فراکسیون چطوری فکر کرد، ما به این‌ها فکر نمی‌کنیم و به این طرح رای خواهیم داد و موضع خود را برای مردم شفاف خواهیم کرد.»

راستی بیان کرد: «من وقتی از سوی مردم انتخاب شدم در هفته دوم به منظور همین شفافیت به مردم اعلام کردم؛ "آی مردم من 85 میلیون با این اسناد پول هزینه کرده‌ام"، این مقدار را برای دفترها داده‌ام، این هزینه پوستر. در مجلس هم همینطور است و کاری به فشار نداریم. ما به این طرح رای می‌دهیم و براساس آن هم عمل خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار