در گفت‌وگو با پانا؛

رای‌گیری مخفی در طرح «شفافیت آراء نمایندگان» خوشایند نیست

تهران (پانا) - نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح شفافیت آراء‌نمایندگان ارزشمند است تاکید کرد این شفافیت یکی از ابزارهای خودکنترلی مجلس و هم باعث نظارت مردم بر نمایندگان می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رای‌گیری مخفی در طرح «شفافیت آراء نمایندگان» خوشایند نیست

حجت‌الاسلام اکبر احمدپور در گفت‌وگو با پانا درباره طرح «شفافیت آراء نمایندگان» گفت: «طرح شفافیت آراء نمایندگان بسیار ارزشمند است، مردمی که نمایندگان را انتخاب کرده‌اند، یکی از انتظارات آن‌ها این است که بدانند نماینده آن‌ها در ارتباط با مسائل مهم کشوری، طرح‌ها، لوایح و برنامه‌های گوناگونی که در مجلس مطرح می‌شود، چه موضعی انتخاب می‌کند و چه رفتاری از خود نشان می‌دهد.»

وی ادامه داد: «نمایندگان باید به انتظارات و توقعات مردم پاسخ مثبت بدهند و نسبت به برنامه‌های مختلف مجلس آراء‌شان شفاف باشد تا مردم بدانند نماینده‌ای که انتخاب کرده‌اند در این زمینه چگونه رفتار کرده‌ است.»

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم با بیان اینکه برخی از افراد ممکن است توقع و برداشت‌شان این باشد که اگر رای‌شان شفاف و روشن باشد، شاید با عکس‌العمل موکلان خود در این زمینه مواجه شوند و به همین خاطر می‌خواهند رای‌شان مخفی باشد، گفت: «اما من تصور می‌کنم که باید آرای نمایندگان شفاف باشد، آرای شفاف در استحکام رای و نظری که مطرح می‌کنند یقینا نقش دارد و هم اینکه مردم حق دارند بدانند نماینده آن‌ها در مجلس چگونه عمل می‌کند، آراء اگر شفاف باشد تاثیرگذاری بیشتری خواهد شد.»

وی با بیان اینکه باید گروه‌های فشار را اگر کاری خلاف قانون انجام می‌دهند، از طریق قانون با آن‌ها برخورد شده و جلوی آن‌ها گرفته شود، اضافه کرد: «آرای مخفی خوشایند نیست. یکی از ابزارهای خودکنترلی مجلس همین شفافیت آراء است. یکی از کارهای مجلس نظارت است، هم نظارت بر دستگاه‌های مختلف دولتی و هم بر خود مجلس. مجلس باید بر خود هم نظارت داشته باشد، یکی از ابزارهای نظارتی برای کنترل مجلس هم همین شفافیت آراء است و حتی باعث نظارت مردم بر نمایندگان هم می‌شود.»

اکبر احمدپور تاکید کرد: «من برای انتخابات مجلس پولی هزینه نکرده‌ام، چون خودم پولی نداشتم، امکاناتی نداشتم و افرادی نداشتم که از من حمایت کنند، آدم پولدار و گردن کلفت و افراد سرمایه‌دار نداشتم. من با استدعا وارد عمل شدم و هواداران من هم کسی جز محرومین و مستضعفین نبوده‌اند. من بدون پول اقدام کردم و بدون پول هم به موفقیت دست یافتم. مردم حمایت کردند و خدمت‌گذاری مردم هم مایه افتخار بنده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار