با راه‌اندازی کانال تلگرامی

مشاوران مدارس قم آموزش کاهش استرس می دهند

قم (پانا) - معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم از مدیریت بحران و پیشگیری ازمشکلات روانی و اجتماعی از جمله ترس ، اضطراب و سایر موارد تربیتی دانش آموزان در کانال اطلاع رسانی «پیام مشاور» خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران مدارس قم آموزش کاهش استرس می دهند

ناصر حمزه‌ای در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی (اضطراب، استرس و...) در دانش آموزان، کانال اطلاع رسانی با عنوان «پیام مشاور» با مدیریت مشاوران مدارس برای دانش آموزان آموزشگاه مربوطه تشکیل شده است.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: محتوای مطالب موجود در این کانال اطلاع رسانی شامل: مهارت های مدیریت خود، مدیریت استرس، غلبه بر خلق منفی، راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و پیام های مشاوره ای امید بخش برای دانش آموزان است.

وی افزود: محتواهای ارائه شده در این کانال توسط مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزان، مسئولین و اعضای تخصصی هسته های مشاوره، اعضای گروه مشاوران استان، تهیه شده و در اختیار مشاوران مدارس قرار می گیرد.

حمزه ای با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ اولیاء، مربیان و دانش آموز عنوان کرد: 14 خط تماس برای خانواده ها و دانش آموزان استان به صورت تفکیکی برای هر ناحیه و منطقه دو خط اختصاص یافته است. تا اولیاء محترم و دانش آموزان مسائل خود را مستقیم با مشاوران در میان بگذارند.
معاون پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تأکید کرد: تشکیل گروه مشاوران و استقرار در مرکز بهداشت استان جهت تماس با خانواده های در معرض آسیب روانی نیز یکی دیگر از اقدامات ارزنده این اداره کل بوده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مدارس مشاوران با خط اختصاصی خود با دانش آموز تماس گرفته و در پی کاهش و رفع استرس و نگرانی های احتمالی دانش آموزان از بیماری یا مسائل تحصیلی هستند، بیان کرد: از طرف هسته های مشاوره در نواحی و مناطق آموزش و پرورش قم نیز گروه یا کانال هایی در فضای مجازی ایجاد شده تا دانش آموزان مدارس متوسطه دوم (پایه چهارم) بتوانند ارتباط مشاوره ای مطلوبی در جهت راهنمایی و مشاوره تحصیلی و همچنین کاهش فشار روانی و استرس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار