دو عامل تاثیرگذار در افزایش خشونت‌های خانگی

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آمار تماس‌های اورژانس اجتماعی درباره اختلافات خانوادگی و خشونت خانگی افزایش نداشته است، گفت ماندن در خانه در شرایط بحران کرونا و مسائل اقتصادی می‌تواند اختلافات خانوادگی و خشونت خانگی را افزایش دهد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دو عامل تاثیرگذار در افزایش خشونت‌های خانگی

حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با پانا درباره افزایش تماس‌های اورژانس اجتماعی(۱۲۳) در زمینه خشونت خانگی در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: خشونت خانگی مشمول کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری می‌شود. در آمار اورژانس اجتماعی، تماس‌هایی که با ما برقرار می‌شود درباره اختلافات خانوادگی و خشونت خانگی یا کودک آزاری، تفاوت معناداری در تماس‌ها نداشتیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: حضور دایم افراد در منزل در ایامی که با شیوع کرونا روبرو هستیم و همچنین مباحث اقتصادی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد از مواردی است که می‌تواند تنش را در میان افراد خانواده افزایش دهد.

وی تاکید کرد: افرادی هستند که درآمد ثابت دارند و در این ایام مشکل اقتصادی ندارند اما بسیاری از افراد نیز درآمدشان با مشکل روبرو شده است که این امر می‌تواند محل اختلاف خانوادگی باشد.

مسعودی‌فرید با تاکید بر ضرورت آموزش‌های مربوط به ارتباط درون خانواده گفت: نیاز است که آموزش‌های لازم مربوط به تعامل و ارتباط درون خانواده از صدا و سیما ارائه شود و همچنین خط مشاوره ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی می‌تواند به این مسایل کمک کند.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی بر تقویت اورژانس اجتماعی است، گفت: تلاش کردیم تا خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی را برای این منظور تقویت کنیم و از همکاران بیشتری در این زمینه کمک بگیریم تا به تماس‌های مردم راحت پاسخ داده شود چون در این ایام مراکز مشاوره و مطب‌های روانشناسان تعطیل است و نیاز به ارائه خدمات مشاوره وجود دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: اگر هموطنان با مورد خشونت خانگی که شامل همه موارد کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری است برخورد کردند، حتما با اورژانس اجتماعی(۱۲۳) تماس بگیرند و مورد خشونت را گزارش دهند تا اگر موارد اورژانسی باشد، همکاران ما مداخلات لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار