کارگاه آموزشی مشاوران منطقه ۱۲

تهران (پانا) _ محمود کریوند، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه12، در جلسه مشاوران ،تحکیم بنیان خانواده را سرمنشا حل بسیاری از مشکلات بیان کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی مشاوران منطقه ۱۲

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه12تهران، محمود کریوند، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، با حضور در کارگاه آموزشی مشاوران منطقه ضمن خیر مقدم به حضار گفت: نوجوان و جوانی که دوره کودکی را پشت سر گذارده، باید خود را برای زندگی مستقل اجتماعی آماده نماید. تحقق این موضوع، پیش از هر چیز، مستلزم یافتن هویّت خویشتن است. اینک او خود را یافته است. اگر بزرگ سالان ویژگی های این دوره زندگی او را بشناسند و با آنان برخوردی مناسب داشته باشند، هم نوجوانان به هویّت خویش دست می یابند و هم بزرگ سالان کمتر احساس نگرانی می کنند. از این رو، می توان گفت: بیشتر انحرافات نوجوانان و جوانان ریشه در ناکامی های اولیه زندگی دارد.

کریوند خانواده را نهاد اجتماعی مهمی، در جامعه خواند که تحکیم بنیان آن می‌تواند، سرمنشا حل بسیاری از مشکلات باشد اما متاسفانه امروز خانواده‌ها تحکیم‌هایی که باید داشته باشند را ندارند و به دلالی عاطفی می‌پردازند و این باعث جدایی عاطفی خانواده‌ها می‌شود.

وی در انتها تصریح نمود: مشاوره و راهنمایی مطلبی نیست که صرفا زائیده فکر بشر چند دهه اخیر باشد، زیرا با مراجعه به قرآن و احادیث و سایر منابع اسلامی و نظر کارشناسان تعلیم و تربیت اسلامی، شیوه های راهنمایی به وفور بیان شده است و به طور کلی ماهیت انسان به گونه¬ای است که در تمام مراحل زندگی از جمله دوره مدرسه و کسب علم و دانش نیاز بیشتری به مشاوره و راهنمایی پیدا می کند این راهنمایی برای رسیدن به سر منزل مقصود به افراد متخصص و آگاه سپرده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار