علیرضا کمرئی: شهادت حاج قاسم سلیمانی بازیابی اعتماد عمومی نسبت به نیروهای انقلاب بود

هدف تعلیم و تربیت، کنکور نیست

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش متوسطه شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در هتل آسمان، تاکید کرد که شهادت سردار سلیمانی یک بازیابی اعتماد عمومی نسبت به نیروهای انقلاب در سراسر کشور به وجود آورد که تاثیر کمی در جامعه بعد از انقلاب نبود.

کد مطلب: ۱۰۰۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کمرئی: شهادت حاج قاسم سلیمانی بازیابی اعتماد عمومی نسبت به نیروهای انقلاب بود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، علیرضا کمرئی صبح امروز یکشنبه ۶ بهمن ماه ۹۸ در گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردارشهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: «هم زندگی و هم شهادت سردار سلیمانی در جامعه ایران و جامعه اسلامی خیلی موثر بود و ۴۰ سال مبارزه و مقابله با نظام سلطه در ایام جنگ و بعد از آن یکی از ویژگی‌های این سردار شهید بود.»

او افزود: «این شهید بزرگوار در جاهای مختلف به قدری منشاء اثر بود که پژوهشکده‌های آمریکایی درباره او مقاله نوشته‌اند و شاید تحلیل اثر برجسته این شخصیت در حوزه جهانی و منطقه ای در ایام حیاتش شدنی نبود اما شهادت او این را آشکارتر کرد.»

شهید سلیمانی بر دل ها تاثیر گذاشته بود

کمرئی با اشاره به اینکه مردان بزرگ بعد از مرگشان شناخته می شوند، افزود: «سردار سلیمانی بعد از شهادتش منشاء اثرات فراوانی در سطح کشور، خاورمیانه و نبرد با اسرائیل و حوزه‌های رزمش بود و مردم ایران نسبت به او هم در حیات و هم بعد از شهادتش علاقه و ارادات داشتند و حماسه تشییع پیشکر این شهید را دیدیم که نشان داد شهید سلیمانی بر دل ها تاثیر گذاشته بود.»

معاون وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: «شهادت سردار سلیمانی یک بازیابی اعتماد عمومی نسبت به نیروهای انقلاب در سراسر کشور به وجود آورد که تاثیر کمی در جامعه بعد از انقلاب نبود.»

او افزود: «شهید سلیمانی فرماندهی بود که دشمن او یک ارتش، کشور و یک ابرقدرت بود و می‌شود از طراز دشمنان افراد بزرگی و طراز شخصیت آنها را شناخت و به همین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند خبیث ترین افراد در ترور سردار نقش داشتند. شهادت او به تحقیر آمریکا در منطقه انجامید که هنوز آثارش خیلی متبلور نشده است.»

کمرئی با بیان اینکه سادگی، اخلاص، ایمان و مردمی بودن شهید سلیمانی مردم را به صحنه کشاند، افزود: «حرکتی که در عراق آغاز شد و جنبش میلیونی برای نخستین بار برای بیرون راندن آمریکایی‌ها آغاز شده از علائم صبحی است که دمیده شده و می‌تواند منشاء اثرات فراوان در منطقه باشد که ثمره خون شهید سلیمانی و همرزمانش است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش، گفت: «مهارت، مسئله جامعه و مردم شده که باید برنامه ریزی و مسوولان دنبال کنند و کارشناسان علاقمند می‌توانند برنامه‌ها را تسریع کنند.»

نگاه رییس جمهور بر توسعه مهارت است

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از آموزش‌های مهارتی صحبت می‌کنند و هر جا مسئله آموزش و توسعه است، صحبت ایشان متمرکز می‌شود، افزود: «نگاه رئیس جمهور بر توسعه مهارت است و اینکه جامعه از نبود اشتغال، ضعف تولید و ضعف تکنولوژی رنج می‌برد، به همین دلیل مهارت مورد توجه قرار گرفته است و برنامه ششم توسعه روی این مسئله تمرکز دارد.»

کمرئی افزود: «وقتی آموزش و پرورش در هر بخشی به مسئله جامعه تبدیل شود، متقاضیانی خواهد داشت و حتما حمایت و سرمایه گذاری می‌شود که می‌تواند آرام آرام خود را بروز بدهد. اگر در سایر حوزه‌ها آموزش و پرورش قرار است مورد توجه قرار بگیرد که اکنون نیست، باید تبدیل به اولویت جامعه بشود و با کارکردهای اقتصاد گره بخورد و در غیر این صورت خیلی مورد توجه نخواهد بود.»

براساس ارزیابی شاخص ها، آموزش و پرورش استان کرمان فعال است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: «براساس ارزیابی شاخص‌ها، آموزش و پرورش استان کرمان فعال است و رویکردها را با برنامه پیش می‌برد و جهت گیری در زمینه منابع انسانی مناسب و تمرکز استان بر سه راهبرد ارزشمند است. سند تحول بنیادین، جهت گیری نظام آموزشی است و توجه به ساحت‌های تربیتی اساس کار ما در سیستم آموزشی است که بخش زیادی از اهداف نظام آموزشی از خلال برنامه‌های درسی محقق می‌شود و اساس سند تحول این است که توازن را در شخصیت دانش آموز به وجود آورد.»

کمرئی گفت: «مدیر، خالق چشم انداز مدرسه است و باید از این چشم انداز صیانت و منابع را برای تحقق چشم انداز تجهیز کند و ما باید کمک کنیم مدیران کارشان را خوب انجام بدهند. مدیریت مدرسه سخت ترین شکل مدیریت است و باید مدیران مدارس را کمک کرده و ابزار(الگوی تعالی، توسعه مشارکت و ...) در اختیار آنها بگذاریم. اگر ابزار خوب کار بکند، اثربخشی آن را خواهیم دید و با به کارگیری صحیح این ابزار به کیفیت نگاه می‌کنیم.»

بدون کیفیت در سیستم آموزشی، راه به جایی نمی‌بریم

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کیفیت آموزشی عنوان کرد:«در سیستم آموزشی بدون کیفیت، راه به جایی نمی بریم و با توجه به اینکه محصول آموزش و پرورش وارد جامعه می شود، بدون کیفیت، عملا کاری نکرده ایم. گروه های آموزشی شاید تخصصی ترین حوزه در آموزش و پرورش است و به همین دلیل باید نقش این کانون را برجسته و موقعیت ایجاد کنیم تا اجتماع نیروهای حرفه ای در قالب گروه‌ها بتوانند ایفای نقش بکنند.»

کمرئی بیان کرد:«مطالعه، حضور در جشنواره‌ها، دوره های آموزشی و ... موجب توسعه حرفه ای معلمان می‌شود و دنبال این هستیم الگویی برای توسعه حرفه ای بگذاریم. پژوهش سراها از موقعیت‌های یادگیری بی نظیر برای دانش آموزان هستند و علی رغم اینکه ۶۶۸ پژوهش سرا داریم اما فراوانی شرکت کنندگان در آن مورد انتظار نیست.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ۷۰ مرکز با فعالیت‌های نانو، علوم نوین و زیست فناوری داریم که باید مدیران و مناطق در تشویق به استفاده از پژوهش سراها تلاش کنند که یک موقعیت در مسیر رشد دانش آموزان هستند.»

او افزود: آموزش مهارتی و فنی و حرفه ای جهت گیری ما و نظام آموزشی است و تلاش استان کرمان در این زمینه قابل تقدیر است که اتفاقات خوبی افتاده است.»

۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به سمت پذیرش با سوابق تحصیلی رفته

کمرئی با اشاره به اینکه استان کرمان وضعیت بهتری در درصد پوشش فنی و حرفه ای نسبت به متوسط کشور دارد، افزود:«توسعه آموزش و پرورش مهارتی با توسعه کیفیت گره خورده است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش درباره کنکور، گفت:«۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها به سمت پذیرش با سوابق تحصیلی رفته و باید در مشاوره تحصیلی این دغدغه را ایجاد کنیم.»

اوبا بیان اینکه نتوانسته ایم در آموزش و پرورش به حاکمیت کنکور آسیب بزنیم، افزود:«باید روی همین میزان سوابق تحصیلی تمرکز کنیم. جهت گیری آموزشی این است که همان ۱۵ درصد نیز دنبال و سوابق لحاظ شود که به شدت مقاومت وجود دارد.»

کمرئی با اشاره به اینکه قبول دارند که سایه کنکور سبب شده تعلیم و تربیت عمومی که کارکرد متفاوت تری دارد به حاشیه رانده شود، افزود:«جهت گیری ما مقابله با این مسئله است و موضع ما این است که دانش آموز را برای کنکور تربیت نمی کنیم و اگرچه تلاش می‌کنیم بتوانند به حوزه های دانشگاهی وارد و پذیرفته شوند اما هدف ما تربیت برای کنکور و تست زدن نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار