رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:

اولویت‌های کلیدی آموزش استثنایی، پرونده رشدی-تربیتی و اشتغال دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها بر لزوم تحول دائمی و هدفمند در نظام آموزشی تأکید کرد و اولویت‌های مهم این سازمان، از جمله پرونده رشدی-تربیتی و اشتغال دانش‌آموزان استثنایی را تشریح نمود.

کد مطلب: ۱۵۶۱۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اولویت‌های کلیدی آموزش استثنایی، پرونده رشدی-تربیتی و اشتغال دانش‌آموزان است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی کشور، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها، با تبیین مفاهیم کلیدی «تفکر راهبردی»، «عمل راهبردی»، «تفکر برنامه‌ای»، «فهم مشترک» و «عزم مشترک»، بر لزوم تحول دائمی و هدفمند در نظام آموزشی تأکید کرد و اولویت‌های مهم این سازمان، از جمله پرونده رشدی-تربیتی و اشتغال دانش‌آموزان استثنایی را تشریح نمود.

وی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی و هم‌سویی در اجرای برنامه‌ها گفت: فلسفه این جلسات رسیدن به یک فهم مشترک و عزم مشترک از برنامه است.

قاسمی با استناد به اولویت های وزیر آموزش و پرورش، دو عبارت کلیدی «تفکر راهبردی» و «عمل راهبردی» را برجسته ساخت و افزود که از دیدگاه‌های دکتر حاجی میرزایی، وزیر پیشین نیز، مفاهیم «تفکر برنامه‌ای»، «فهم مشترک» و «عزم مشترک» الهام‌بخش مسیر حرکت بوده‌اند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها را مرکز عزیمت و گرانیگاه تحول در نظام آموزشی خواند و نقش محوری آن‌ها را در پیشبرد اهداف یادآور شد.

 قاسمی با استناد به حدیث شریف «مَن استَوی یَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ» (هر کس دو روزش مساوی باشد، زیان‌کار است) و با اشاره به کلامی از امام موسی کاظم (ع) مبنی بر اینکه "کسی که پیشرفت ندارد، نبودنش از بودنش بهتر است"، بر ضرورت حیاتیِ نو شدن، به‌روزرسانی و تحول دائمی در عملکردها تاکید کرد و گفت: اگر قرار باشد عملکرد امروز ما تفاوتی با دیروز نداشته باشد، دچار خسران شده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تدوین و نهایی شدن ۱۷ سیاست اجرایی مهم در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خبر داد که در کنار سیاست‌های کلان و با امضای وزیر محترم تهیه شده‌اند و افزود: این سیاست‌ها به زودی برای استان‌ها ارسال خواهد شد تا مدیران کل محترم نظرات کارشناسی خود را برای بهبود و اجرای بهینه آن‌ها با ما در میان بگذارند.

 قاسمی در تشریح اولویت‌های کاری پیش روی این سازمان، دو محور اصلی را مورد تأکید قرار داد.

پرونده رشدی-تربیتی دانش‌آموزان

 وی با بیان این‌که این پرونده می‌تواند به عنوان پایه و اساس نظام ثبت سوابق رشدی و تربیتی دانش‌آموزان در سطح کلان عمل کند، افزود: هم مدل مفهومی و هم مدل اجرایی این پرونده مهم در آموزش و پرورش استثنایی تهیه شده است.

 اشتغال دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی، توجه به آینده شغلی این دانش‌آموزان را حیاتی دانست و گفت: ایجاد شورای اشتغال برای دانش‌آموزان استثنایی و تمرکز بر توان‌بخشی شغلی آنان، از برنامه‌های جدی ماست که امیدواریم با موفقیت به سرانجام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار