بازدید رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران از حوزه امتحانی مدارس استثنایی
تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران از حوزههای امتحانی دانشآموزان با نیازهای ویژه آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهر ری بازدید کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، عبدالرضا دژن رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی و هیأت همراه با حضوردر مجتمع آموزشی از حوزه امتحانات نهایی، عملی و کارگاهی دانشآموزان با نیازهای ویژه مستقر در مدرسه دخترانه اقدس موفقیان و پسرانه طاهر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری بازدید کردند.
او در این بازدید ضمن قدردانی از تمامی عوامل اجرایی برگزاری امتحانات نهایی، کیفیت برگزاری امتحانات در این حوزهها را به ویژه در امر رعایت کردن پروتکلهای بهداشتی در حد مطلوب و مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این روند تا پایان برگزاری امتحانات ادامه یابد.
دژن گفت: سال تحصیلی جاری با تمام فراز و نشیبها، مشکلات و کمبودها، با همت بلند مدیران و معلمان و همراهی دانشآموزان به روزهای پایانی خود نزدیک میشود و برگزاری آزمونها بصورت عملی و حضوری برای مدارس دانشآموزان نیاز ویژه که دروس مهارتی و کارگاهی دارند و امتحانات همپای تمام مناطق و مدارس با درایت و هوشمندی مدیریت، شورای معاونین و کارکنان واحدهای اداره در واحدهای مختلف، مدیران، عوامل اجرایی و دبیران مدارس با استقبال و رضایتمندی دانشآموزان و خانوادهها مواجه شد و در حال برگزاری است.
این مقام مسئول دغدغه نخست خود در برگزاری امتحانات نهایی حضوری را سلامت دانشآموزان بیان کرد و اجرای پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی در حوزههای اجرا با استفاده از امکانات، فضا و نیروی انسانی به شکل مطلوب و قابل قبول در حال انجام است که این امر با افزایش اعتماد و کاهش استرس، نگرانی و خانوادهها و دانشآموزان همراه شد.
او گفت: امیدواریم دوران سخت و شرایط کرونایی هرچه زودتر کنترل و تمام شود و در سال تحصیلی آینده و نوبتهای بعدی امتحانات شاهد اجرای فرآیند آموزش و ارزشیابی دانشآموزان به صورت حضوری برای تمامی دانشآموزان باشیم.
دژن در این بازدید روند امتحانات عملی تزئین البسه در مدرسه دخترانه اقدس موفقیان، کفاشی و خیاطی در مدرسه پسرانه طاهر را مورد بررسی قرار داد و از فضای کارگاههای آموزشی، مهارتی و همچنین کار و آثار دانشآموزان بازدید بعمل آورد.
او تأکید کرد: آموزش مهارت، فن و حرفه به عنوان یکی از اولویتهای مهم در آموزش وپرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه است و این آموزشها با آینده شغلی و استقلال دانشآموزان در ارتباط تنگاتنگ است.
او افزود:دستاندرکاران در مدارس استثنایی مانند مشاوران مددکاران و... میبایستی با خلاقیت و دیدی وسیعتر برگرفته از تجارب و تخصص خود به امور دانشآموزان استثنایی بپردازند. مثلا مشاوران و مددکاران فعالیتهایی جهت شناسایی منطقه داشته و فرصتهای شغلی اطراف را شناسایی نمایند یا معلمان آموزش را براساس وضعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه و اهداف آموزش استثنایی انجام دهند و...فعالیتها میبایست در جهت افزایش اطلاعات و آگاهی و همکاری نیروهای محلی برای دانش آموزان استثنایی باشد.
دژن تصریح کرد: انشاالله در سال تحصیلی آینده با حضوری شدن آموزشها کارهای عملی تاکید بیشتر شده تا در آینده شغلی این دانشآموزان توانمند استقلال مالی داشته باشند و مسئولان آموزش وپرورش باید از فعالیتهای دانشآموزان با نیازهای ویژه حمایت کنند.
ارسال دیدگاه