مشاور وزیر آموزش و پرورش:

وحدت و همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با تلفیق نقاط مثبت محقق می‌شود

هرمزگان (پانا) - مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت همکاری و وحدت، زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم.

کد مطلب: ۱۴۶۸۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
وحدت و همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با تلفیق نقاط مثبت محقق می‌شود

نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان هرمزگان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد (مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش)، محمد قویدل (مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان) و مسئولین حوزه‌های علمیه استان در سالن کنفرانس کانون فرهنگی - تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در این نشست گفت: همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات مقام معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد خاطرنشان کرد: همکاری و وحدت، زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی، وحدت رویه شکل می‌گیرد که مورد تاکید و مقبول مقام معظم رهبری نیز است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه علمیه هر 2 به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه با توجه به عقبه فاخری که دارد، می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش‌آفرینی داشته باشد.

انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی شکل گرفت

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت، گفت: امید ایمانی، رمز اساسی موفقیت در حوزه‌های شغلی، اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بُعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم، نمی‌توانیم در حوزه تربیتی، مروج و تاثیرگذار باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد خاطرنشان کرد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ کن، تلاش و کوشش کن، خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند. همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین‌المللی مشهور و اثرگذار کرد.

وی ادامه داد: اگر مشکلات اخلاقی و اعتقادی در بین دانش‌آموزان وجود دارد باید این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه‌یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

طرح‌های متنوعی در آموزش و پرورش در راستای تقویت مبانی اعتقادی و ایمانی دانش‌آموزان اجرا می‌شود

این مقام مسئول ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیر آسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان، نیاز امروز است به‌گونه‌ای که  پیوند بین مدرسه، مسجد و خانواده از مواردی است که به جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید سازوکارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون افزود: باید جلسات گفت‌وگو، مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد تصریح کرد: با اجرای طرح‌هایی همچون طرح «روشنا» و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار: معصومه پای‌برجای

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار