مشاور وزیر آموزش و پرورش:

تربیت نسلی سالم و متعهد در گرو همکاری آموزش‌ و پرورش و حوزه علمیه است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش تربیت نسلی سالم و متعهد را در گرو همکاری آموزش‌ و پرورش و حوزه علمیه دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۷۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نسلی سالم و متعهد در گرو همکاری آموزش‌ و پرورش و حوزه علمیه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاری‌ها، ﻧﺸـﺴﺖ دﺑﯿﺮان ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﻤﮑﺎری‌های ﺣﻮزهﻫﺎی ﻋﻠﻤﯿﻪ و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش قطب ۲ کشوری با حضور حجت‌الاسلام ﺣﻤﯿﺪ ﻧﯿﮑﺰاد، ﻣﺸﺎور وزﯾﺮ و دﺑﯿﺮ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎی ﺣﻮزه‌ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯿﻪ و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان دﺑﯿﺮان ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﻤﮑﺎری‌‌های اﺳﺘﺎن‌ﻫﺎی سمنان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، سیستان‌ و ‌بلوچستان و گلستان در باشگاه آموزشی و رفاهی فرهنگیان گرگان برگزار شد.

در این نشست تخصصی، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد؛ مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ضمن تقدیر از فعالیت‌های استان گلستان در عرصه همکاری‌ها، با بیان اینکه تربیت و انسان‌سازی، مهم‌ترین هدف مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه است، گفت: ترویج ارزش‌های اخلاقی و مذهبی در مدارس با همکاری هر دو دستگاه اثرگذار در کشور می‌تواند زمینه تقویت ارزش‌های اخلاقی در جامعه و پرورش نسلی اخلاقی و متعهد کمک کنند.

وی با معرفی طرح پیوند مسجد و مدرسه گفت: این طرح مورد تاکید وزیر آموزش‌ و پرورش است و با اجرای آن به دنبال هویت‌سازی برای دانش‌آموزان و نسل آینده هستیم؛ باید ارتباط مرتبط و منسجم دانش‌آموزان را با مسجد بیشتر کنیم و بخشی از آن رسالت آموزش‌ و پرورش است و بخشی دیگر رسالت سایر دستگاه‌ها است.

دبیر ستاد همکاری‌ها، در ادامه موفقیت چنین طرح‌هایی را در گرو همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط مانند آموزش‌ و پرورش، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات، شهرداری‌ها، کانون‌های مساجد و ... دانست و گفت: برای درونی‌سازی ارزش‌های معنوی و تربیت نسل تراز انقلاب باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کرد در این صورت است که دانش‌آموزان با میل و رقبت خود به سراغ مسائل دینی و اخلاقی می‌روند.

وی با اشاره به لزوم ارتباط معاونین پرورشی استان‌ها با حوزه‌های علمیه گفت: برگزاری جلسه هفتگی میان این دو دستگاه مهم و اثرگذار می‌تواند آثار و برکات بسیار خوبی در سطح دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به شیوه تامین مربیان طرح امین خاطرنشان کرد: ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش همسو با رویکرد تحولی مدیران آموزش‌وپرورش، خود را ملزم به هماهنگی بیشتر با اسناد بالادستی یعنی سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش‌ و پرورش و سند تحول بنیادین می‌داند و تمام برنامه‌ها و طرح‌های خود را ناظر به این مهم بازنگری کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که مورد تاکید ویژه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش قرار گرفته، ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه، قانونمند کردن و توسعه مدارس مسجدمحور است که برنامه‌ها و فوق‌برنامه‌های مدرسه توسط حوزه علمیه راهبری می‌شود و دخالتی در قوانین، کادر و دانش‌آموزان و ... آن ندارد.

حجت‌الاسلام حمید نیکزاد در این نشست کمیته‌های همکاری را حلقه وصل بدنه آموزش و پرورش و حوزه علمیه با ستاد دانست و گفت: جلسات قطب‌ها و مصوبات و خروجی آن‌ها در شورای سیاست‌گذاری ستاد همکاری‌ها با حضور وزیر آموزش و پرورش و نیز مدیر حوزه‌های علمیه مورد بحث و بررسی و جمع‌بندی قرار می‌گیرد و از بطن آن برنامه پنج ساله دوم تدوین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار