نیکبخت:

راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است

تهران (پانا)- وزیر جهاد کشاورزی گفت راهبرد این وزارت، واگذاری وظایف به شرکت‌ها و تشکل‌ها، تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است تا دولت به سمت کارهای حاکمیتی سوق یابد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگویی رادیویی عنوان کرد: مسؤولیت اصلی وزارت جهاد کشاورزی تولید غذای سالم، کافی و در دسترس در داخل کشور و برداشتن محدودیت‌های صادراتی است.

وی با اشاره به بارش‌ها از نیمه دوم بهمن ماه در ادامه افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی در جهان و قرار گرفتن ایران در کمربند منطقه خشک و نیمه‌خشک، برای استفاده از منابع از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌های کشاورزی، مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشگران متخصص درصدد تأمین منابع با افزایش بهره‌وری هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش حاکمیتی دولت خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی، واگذاری وظایف به شرکت‌ها، تشکل‌ها، تعاونی‌ها و دانش‌بنیان‌ها است تا ضمن تأمین نیاز داخل، در بازارهای منطقه و بین‌المللی ایفای نقش کنیم.

نیکبخت با ارائه آماری در حوزه صادرات گوجه، پیاز و سیب‌زمینی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر سال با نوسان قیمت این سه محصول روبرو بودیم، با صادرات ۱۰ هزار تنی گوجه، پیاز و سیب زمینی، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تولید و صادرات برداشته شد؛ به طوری که در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

وزیر جهاد کشاورزی اولویت بعدی وزارت جهاد کشاورزی را حوزه آبخیزداری دانست و گفت: با وجود ظرفیت‌های بسیاری که در تولید ماهیان زینتی، گرمابی، سردابی و تولید در قفس داریم، فقط ۱۵ درصد از ظرفیت کشور استفاده شده که با وجود ۵۵۰ حلقه چاه می‌توان از این منابع در جهت پرورش ماهی، زراعت و باغبانی استفاده کرد.

نیکبخت ظرفیت سواحل شمال و جنوب کشور را برای سرمایه‌گذاری بسیار بی‌نظیر دانست و اظهار امیدواری کرد تا علیرغم تأمین داخلی، بتوان از تولید پایدار در صنایع تکمیلی و تبدیلی و صادرات بهره برد. 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار