وزیر جهاد کشاورزی:

برای تبدیل مدارس به نهالستان به‌ آموزش و پرورش دل بسته‌ایم

وزارت جهادکشاورزی خواستار در اختیار گذاشتن صفحه آخر کتاب‌های درسی به این وزارت برای تولیدمحتوای مربوط به فرهنگ‌سازی حراست از محیط‌زیست شد

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی گفت امید است با همکاری وزارت آموزش و پرورش هر مدرسه تبدیل به یک نهالستان شود.

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برای تبدیل مدارس به نهالستان به‌ آموزش و پرورش دل بسته‌ایم

‌محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح طرح هر مدرسه یک نهالستان با بیان اینکه امروز در این مکان مقدس (دبیرستان البرز) این طرح بزرگ آغاز شد، گفت: بسیار به همکاران عزیزمان در وزارت آموزش و پرورش دل بسته‌ایم تا هر مدرسه تبدیل به یک نهالستان شود و امیدواریم طرح سبب خیر برای تمامی کشور شود.

عباسعلی نوبخت نیز در ادامه‌ مراسم افتتاح طرح هر مدرسه یک نهالستان با بیان اینکه طرح مردمی کاشت درخت که در شهریور سال گذشته به دستور ریاست‌جمهوری کلید خورد و در اسفند ‌سال گذشته هم مقام معظم رهبری فرمودند که "هر ایرانی سه درخت بکارد و منم به عنوان یک ایرانی این کار را انجام می‌دهم"، اظهار کرد: در دو حوزه معاونت بیش از ۳۰۰ میلیون اصله نهال تولید شد، در حوزه معاونت باغبانی ۶۲ میلیون اصله نهال و در حوزه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هم ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: عزیزان من ما باید قدر ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در کشور وجود دارد را بدانیم و برای حفظ کشور عزیزمان از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم. خیلی‌ها تلاش دارند که به ما بقبولانند این کشور ۴۰ سال دیگر قابلیت سکونت را ندارد، باید به آن‌ها گفت این حرف شما غلط است، چرا که در‌ همین لحظه بیش از ‌ ۸۴۰۰ گونه گیاهی در کشور داریم، بارندگی‌ها به طور متوسط در سال ۲۵۰ میلی‌متر است و این یعنی متوسط ۴۰۰ میلیارد متر مکعب بارندگی در سال، همچنین در کشوری زندگی می‌کنیم که ۱۰ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را در اختیار داریم.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: از همه مهم‌تر بهترین ظرفیتی که در کشور ما وجود دارد تعداد ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دانش‌آموز و ۸۷۰ هزار نفر معلم عزیزی هستند که بسیار می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این وزارتخانه در گستره کاری خود ۱۳۴ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی را در اختیار دارد، تصریح کرد: تمامی نهالستان‌های ما متعلق به دانش‌آموزان است و اینکه ۱۱۷ هزار مدرسه تبدیل به نهالساتان شده است، امری مهم و ستودنی است.

نوبخت با اشاره به چاپ سالانه ۱۵۳ میلیون جلد کتاب درسی در کشور، یادآور شد: از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم تا صفحه آخر این کتاب‌ها را در اختیار ما قرار دهند تا در جهت فرهنگسازی و نهادینه کردن حراست از محیط‌زیست اقدام به انتشار محتوا کنیم و پیام‌های محیط‌زیستی درج شود. همچنین از معلمان درس جغرافیا می‌خواهیم تا به نحو احسن اقلیم‌های متفاوت ایران عزیز را به دانش‌آموزان معرفی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: شهریور سال گذشته توانستیم در خدمت معلمان سرگروه‌ درس جغرافیا باشیم، اگر این موضوع به یک فرهنگ در وزارت جهاد کشاورزی تبدیل شود که به صورت کلاس‌های ضمن خدمت شاهد شرکت این عزیزان باشیم، بسیار موضوعی خوب و راهبردی است. همچنین در راستای تبدیل مدارس به نهالستان تمامی امکانات لازم برای تولید بذر در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار