رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

کنفرانس ملی مهارت برگزار خواهد شد

۱۹۲ هزار دانشجو در ۱۸۳ شعبه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال تحصیل هستند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از برگزاری کنفرانس ملی مهارت در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کنفرانس ملی مهارت برگزار خواهد شد

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک به نیروهای مسلح برای پاسخ تنبیهی به اسرائیل گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری فنی کشور است که به صورت مهارتی فعالیت می‌کند و سهم مهمی در توسعه کشور دارد و برای تربیت نیرو کار ماهر در صنایع و کارخانجات و بخش‌های خدماتی، برنامه‌ریزی‌های منسجمی دارد. در دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای تلاش شده تا با کمک بخش خصوصی ساماندهی خوبی برای آموزش‌ها انجام دهیم.

وی در رابطه با کنفرانس ملی مهارت که در روز‌های آتی برگزار می‌شود، گفت: مقالات کنفرانس در ۵ محور اصلی با رویکرد سیاستی با هدف شکل‌گیری به اکوسیستم حکمرانی مهارت، اشتغال، فناوری‌های نوین در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، آینده پژوهشی، مهارت آموزی و برنامه هفتم توسعه ارائه خواهند شد.

خسرویان ببان کرد: حدود ۶۰ درصد از مقالات روز کنفرانس به صورت بخش دولتی و ۴۰ درصد مقالات صاحبان مشاغل به شیوه غیردولتی ارائه خواهد شد. کنفرانس‌ها باید حداقل به ۲ صورت در سطح ملی برگزار شوند تا بتوانیم به سطح بین‌المللی راه پیدا کنیم.

خسرویان ادامه داد: این کنفرانس روز دوشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد و وزیر علوم به عنوان سخنران کلیدی در مراسم افتتاحیه حضور خواهد داشت. همچنین افتتاحیه از سایر بخش‌ها مهمانان متنوعی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: حدود ۲۸۳ مقاله دریافتی بوده که ۵۱ درصد از آنها پذیرفته شده و حدود ۱۴۵ مقاله برای کنفرانس ارائه خواهد شد و ۲۵ درصد به صورت شفاهی و مابقی به شیوه پوستر ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی کنفرانس بحث هماهنگی بین همه بخش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور است. بسیاری از بنگاه‌ها به نحوی ذی نفع آموزش‌های فنی هستند. در نشست‌های این کنفرانس به صورت رو در رو مسائل و مشکلات بیان می‌شود که خود عاملی خواهد بود برای هم افزایی و انسجام آموزش‌های مهارتی در کشور.

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای با بیان اینکه ۱۹۲ هزار دانشجو در ۱۸۳ شعبه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال تحصیل هستند و هیچ دانشجویی نیست که نیاز به کار داشته باشد، گفت: دانشجویی نیست که در اکوسیستم زندگی خود فرصت شغلی نداشته باشد، در کنسرسیوم‌های اشتغال با همکاری صنایع نیازمندی‌ها را تدوین کردیم و در برنامه ۵ ساله آمایش رشته‌های خود را به فراخور اکوسیستم دانشگاه و نیاز صنعت اصلاح می‌کنیم، دانشجو از بدو ورود به دانشگاه با کمک طرح کنسرسیوم‌های اشتغال بیکار نمی‌ماند، معتقد هستیم که کنسرسیوم‌ها می‌توانند مشکل بیکاری دانش آموختگان تمام دانشگاه‌های کشور را رفع کنند.

خسرویان یادآور شد: همزمان با آغاز برنامه هفتم‌ توسعه، شروع این کنفرانس چشم‌اندازی درست برای ریل گذاری و توسعه آموزش‌های فنی‌حرفه ای در کشور است. در برنامه هفتم توسعه سهم آموزش‌های مهارتی به چهل درصد رسیده و این نشان دهنده این است که همه دانشگاه‌ها باید در بازنگری سر فصل‌های آموزشی بازنگری انجام دهند به همین دلیل تفاهم‌نامه‌های با دانشگاه‌ها در بحث کارگاه‌های جوار خوابگاهی ایجاد کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار