میرزاده، عضو فراکسیون مستقلین مجلس: مجلس دهم شرایطی را تجربه کرد که حتی زمان جنگ هم وجود نداشت

تهران (پانا) - عضو فراکسیون مستقلین مجلس با دفاع از عملکرد مجلس دهم تاکید کرد: تنگناها و محدودیت‌های مجلس دهم  را هیچ یک از مجالس گذشته تجربه نکردند.

کد مطلب: ۹۷۳۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
میرزاده، عضو فراکسیون مستقلین مجلس: مجلس دهم شرایطی را تجربه کرد که حتی زمان جنگ هم وجود نداشت

سیدحمایت میرزاده در گفت وگو با خانه ملت درباره انتقادات وارده مبنی بر ناکارآمدی مجلس دهم گفت: وقتی چنین انتقاداتی مطرح می‌شود باید به این سوالات پاسخ داده شود که مجلس دهم کدام مساله قانونی را باید مرتفع می کرد که نکرد؟ برای رفع کدام خلاء قانونی باید ورود می کرد که نکرد؟ کدام قانون را برای توسعه کشور باید اصلاح می کرد که نکرد؟

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قضاوت کردن آدابی دارد افزود: اگر بنا داریم درباره مجلس قضاوتی داشته باشیم در مرحله نخست باید مقایسه را در شرایط همتراز با گذشته انجام دهیم، با چنین نگاهی به این نتیجه می‌رسیم که مجلس دهم شرایطی را تجریه کرده که هیچ یک از مجلس گذشته نداشته‌اند به عبارتی مجلس دهم در موقعیتی بود که حتی زمان جنگ هم وجود نداشت.

وی ادامه داد: به دلیل محدودیت هایی که برای مجلس وجود داشت امکان ورود به بسیاری مسائل به جهت تبعات آن برای کشور یا مسائل امنیتی نبود بنابراین مجلس نمی توانست ایده های خود را در برخی مسائل برای تامین منافع مردم اجرایی شود یا حتی آنها را رسانه ای کند.

میرزاده با بیان اینکه تنگناها و محدودیت‌های مجلس دهم را شاید هیچ یک از مجالس گذشته تجربه نکردند، گفت: ما باید برای ارزیابی عملکرد مجلس دهم شرایط و موقعیت زمانی آن را هم درنظر بگیریم تا بتوانیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم. البته این به معنای آن نیست که مجلس دهم ایده آل بوده اما در حد مقدورات و تا جایی که شرایط اجازه می داد هر جا که نیاز به قانونگذاری بود ورود کرد؛ در بحث نظارت نیز هر جا که تخلف و حیف ومیلی صورت گرفته بود با اجرایی کردن طرح‌های تحقیق و تفحص و ارسال گزارش ها به قوه قضائیه ورود موثری داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: در زمینه سوال و استیضاح هم ورودهای قابل قبولی داشته به طوریکه در مواقع لزوم برخی وزرا را کنار گذاشت که همه این ها نشان از آن دارد که مجلس وظیفه نظارتی خود را به درستی ایفا کرده است.

وی افزود: البته همان طور که عرض کردم در مواردی به دلیل شرایط زمانی و مشکلاتی که بیشتر ریشه خارجی دارد شاید آن طور که باید و شاید ورود نکردیم که البته امکان رسانه ای کردن آن وجود ندارد.

میرزاده با انتقاد از رفتار برخی رسانه‌ها در تخریب مجلس افزود: رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما باید بپذیرد آن اندازه که برنامه‌های ناامید کننده ضد مجلس پخش کرده برنامه های امیدوارکننده نداشته است، آن اندازه که در برنامه‌های صدا وسیما به مجلس حمله شده و نهاد قانونگذاری به تمسخر گرفته شده اقدامات مثبت مجلس به تصویر کشیده نشده است. رفتار رسانه ملی به گونه‌ای القا می‌کند که خدای نکرده نمایندگان افراد غیرقابل اعتماد و جدای از مردم هستند.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی بخشی دیگر از تخریب‌ها ضد مجلس را ناشی از اقدامات رقبای انتخاباتی گذشته و آینده خواند و افزود: بخشی از سیاه نمایی‌ها درباره مجلس می تواند ناشی از رفتارهای انتخاباتی باشد که نباید رسانه ها و به ویژه صدا و سیما در این میدان بازی کنند که نتیجه آن بدبینی مردم به یکی از قوای نظام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار