دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش: باید فضای مدرسه را سرشار از نشاط و مثبت‌اندیشی کنیم

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد باید فضای مدرسه سرشار از نشاط و مثبت‌اندیشی شود.

کد مطلب: ۹۵۵۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش: باید فضای مدرسه را سرشار از نشاط و مثبت‌اندیشی کنیم

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش‌و‌پرورش، مهدی نویدادهم در آیین استانی بازگشایی مدارس در دبیرستان فاطمیه ارومیه گفت: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند مادر نظام تعلیم و تربیت است. سند تحول بنیادین، تربیت را در ساحت‌های شش‌گانه جستجو می‌کند. باید همه ساحت‌های وجودی دانش‌آموزان اعم از تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای و تربیت علمی و فناوری توانمند شود.»

نوید ادهم ادامه داد: «باید سد کنکور از سر راه آموزش و پرورش برداشته شود. تا زمانی که کنکور هست نمی‌توانیم در تحقق اهداف سند تحول بنیادین موفق باشیم چرا که کنکور تنها یک ساحت را تقویت می‌کند.»

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: «براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.»

او گفت: «تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام محرم و گرامیداشت دفاع مقدس، درسی برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش کشور است. در صحنه کربلا دو تجلی از حضرت زینب را شاهد هستیم؛ تجلی عواطف انسانی و تجلی اقتدار و مدیریت صحنه کربلا. در جای جای سخنان حضرت زینب(س) باورمندی به هدف و خدای متعال متجلی است. حضرت زینب در مواجه با قاتلان امام حسین (ع) می‌فرماید «من جز زیبایی ندیدم...» و رمز این نگاه، نگاه مثبت‌اندیش حضرت زینب بود.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «باید فضای مدرسه را سرشار از نشاط و مثبت‌اندیشی کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار