مدیر کل حراست سازمان حج: زائران نباید به انگشت‌نگاری در فرودگاه‌های مقصد حساسیت نشان دهند

تهران (پانا) - مدیر کل حراست سازمان حج گفت زائران نباید به موضوعاتی نظیر انگشت‌نگاری یا تصویربرداری در فرودگاه‌های مقصد حساسیت نشان دهند چرا که این برنامه به صورت تصادفی و برای حجاج همه کشور‌ها رخ می‌دهد بنابراین سعه‌صدر و صبوری جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۶۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل حراست سازمان حج: زائران نباید به انگشت‌نگاری در فرودگاه‌های مقصد حساسیت نشان دهند

به گزارش روابط عمومی حج، نصیری مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت با تقدیر از پزشکان و خدمات ارزشمند آنان، به آسیب شناسی‌های صورت گرفته از حج گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از حج آسیب‌شناسی‌های کاملی صورت گرفت که مبنای برنامه ریزی امسال بوده است و امیدواریم شاهد برگزاری حج آرام همراه با امنیت همانند سال گذشته باشیم.

وی به امنیت در سفر اشاره کرد و گفت: توجه به قوانین کشور میزبان و عدم حساسیت به موضوعات مختلف در برگزاری حجی آرام و مناسب اثرگذار است.

مدیر کل حراست سازمان حج تصریح کرد: زائران نباید به موضوعاتی نظیر انگشت نگاری یا تصویربرداری در فرودگاه‌های مقصد حساسیت نشان دهند چرا که این برنامه به صورت تصادفی و برای حجاج همه کشور‌ها رخ می‌دهد بنابراین سعه‌صدر و صبوری جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

نصیری در خصوص لپ‌تاپ و تبلت نیز گفت: این کالا‌ها ممنوعه نیستند، اما شاید همراه داشتن آن‌ها موجب معطلی زایران شود چراکه بررسی کاملی از سوی ماموران سعودی در خصوص این کالا‌ها انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برخی اعمال نظیر بحث و مجادله نکردن به ویژه در بقیع، توجه به نکات آموزشی، بلند نکردن کفش در حرمین، عدم برداشت خاک از بقیع، نوشتن عریضه در بقیع و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان به توافقنامه میان دو کشور برای حج تمتع اشاره کرد و گفت: سعودی‌ها سال گذشته نیز به توافقات مبنی بر عزت و امنیت زایران توجه کردند و امسال نیز بر همین اساس برنامه ریزی شده و جای نگرانی وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار