رونق صنعت گردشگری با احداث اقامتگاه های بومگردی

زیرکوه (پانا) _ یکی از مواردی که باعث می‌شود امکان و انگیزه مسافر برای اقامت در یک منطقه در طول سفر افزایش یابد، وجود اقامتگاه‌های مناسب است که در این بین اقامت گاههای بومگردی سنتی می تواند فرصت مناسبی برای صنعت گردشگری باشد.

کد مطلب: ۸۰۵۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رونق صنعت گردشگری با احداث اقامتگاه های بومگردی

اقامتگاه‌های بومگردی واحدهایی هستند که در محیط‌ های طبیعی و با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست‌ محیطی و سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی مناطق در راستای خدمت رسانی به گردشگران احداث می‌شوند.

شهرستان زیرکوه واقع در شمال شرقی استان خراسان جنوبی یکی از شهرستانهایی است که به علت برخورداری از جاذبه های خاص گردشگری و کوهها و دشت های سر به فلک کشیده به عنوان سرزمین طبیعت 4 فصل شناخته می شود و بسیاری از مناطق و توابع این شهرستان دارای جاذبه‌ها و آب‌وهوای مناسبی است اما به دلیل نداشتن اقامتگاه امکان حضور شبانه مسافران در آن‌ها کاهش می‌یابد.

روستای افین واقع در بخش زهان شهرستان زیرکوه یکی از روستاهایی است که به علت جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان خراسان جنوبی شناخته می شود.

آثار بی نظیر تاریخی مانند مسجد جامع،مزار 4 گنبد،آسیاب آبی،بافت قدیمی روستا و موزه مردم شناسی و اثار زیبای طبیعی مانند رودخانه جاری و باغزارهای زیبای زرشک می تواند مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

این موارد باعث شده تا یکی از جوانان تحصیلکرده این روستا ، در کنار این همه زیبایی تاریخی و طبیعی ، جهت رونق صنعت گردشگری اقدام به راه اندازی اقامتگاه بومگردی در این روستای زیبا نماید.

اقامتگاه بومگردی زرشکده افین به همت هادی غلامرضایی با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال با زیربنای 400 متر مربع راه اندازی گردیده است.

این اقامتگاه زیبا که در کنار دو اثر تاریخی مسجد جامع و مزار 4 گنبد قرار دارد،دارای 6 اتاق برای استراحت گردشگران است و گنجایش حداقل 70 گردشگر را دارد.

گردشگران می توانند با حضور در این اقامتگاه ازبرنامه هایی چون:دهگردشی در روستای زیبای افین،پیاده روی در باغستان افین،بازدید از قنات ،‌رودخانه و جنگل گز و بازدید از اماکن تاریخی روستا بهره مند شوند و در کنار این دید و بازدید ،از امکانات و غذای سنتی به همراه وسایل پذیرایی سنتی لذت ببرند.

مسئولان شرایط تسهیلات گردشگری را آسانتر کنند

مسئول این اقامتگاه گردشگری در گفت و گو با خبرنگار پانا از زیرکوه، از راهنمایی های رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری زیرکوه تشکر کرد و اظهارداشت:امیدواریم مسئولان میراث فرهنگی، شرایط تسهیلات را آسانتر کنند تا بتوانیم اقامت گاههای بومگردی دیگری نیز در بافت تاریخی روستای افین راه اندازی نمائیم.

غلامرضائی خاطرنشان کرد:این اقامتگاه بومگردی بدون دریافت هیچگونه تسهیلاتی با هدف ایجاد روحیه در بین مردم،‌نعرفی فرهنگ و تاریخ و تمدن روستای افین ،‌رونق صنعت گردشگری و فروش محصولات زراعی این روستا از قبیل زرشک و زعفران راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بارونق این اقامتگاه از راوی،‌آشپز، راهنمای گردشگری و ... استفاده خواهد شد، گفت:امیدواریم با تکمیل این مجموعه و رونق صنعت گردشگری حداقل برای ده نفر از طریق این اقامتگاه ایجاد اشتغال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار