بسته خبری هفتگی آموزش‌وپرورش

تعطیلات برفی در بهمن انقلابی مدارس

تهران (پانا) - در دومین هفته بهمنی سال، مدارس سراسر کشور با بارش برف سنگین زمستانی سفیدپوش شدند و دانش‌آموزان به‌دنبال یک تعطیلات چندروزه به مدارس برگشتند تا آماده برگزاری جشن سالروز انقلاب اسلامی ایران شوند.

کد مطلب: ۷۰۸۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد

اخبار آموزش‌وپرورش در این زیباترین هفته زمستانی سال با برگزاری نشست اداره کل فرهنگی هنری آموزش‌وپرورش برای بحث و تبادل نظر مسئولان و کارشناسان درخصوص اردوها و فضاهای پرورشی در روز شنبه آغاز شد که با بارش برف سنگینی در اغلب نقاط کشور به پایان رسید.

دانش‌آموزان شهرهای برفی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه به جای رفتن به مدرسه در پارک‌ها و خیابان‌ها آدم‌برفی‌های زیبایی ساختند که عکس‌های یادگاری این روزهای سفید را برای شرکت در مسابقه عکس «یک روز برفی» به آموزش و پرورش ارسال کردند.

این هفته همچنین شاهد برگزاری چندین جلسه و نشست خبری درخصوص برنامه‌های آموزش‌وپرورش به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب بودیم که این جشن‌ها روز پنج‌شنبه با به صدادرآمدن زنگ انقلاب در مدرسه رفاه تهران رسما آغاز خواهد شد.

روز پنج‌‍شنبه 12 بهمن وزیر آموزش و پرورش شخصا در آیین نمادین گلبانگ انقلاب حضور خواهد داشت. خلاصه‌ای از اخبار حوزه آموزش‌وپرورش در هفته جاری را در این گزارش می‌خوانید.

برگزاری نشست تخصصی اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش

نشست تخصصی روسا و کارشناسان مسئول فرهنگی - هنری، اردوها و فضاهای پرورشی سراسر کشور روز شنبه 7 بهمن ماه 96 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

علی رمضانی: باید اردوگاه‌ها را پر کنیم

مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش در این برنامه با اشاره به استفاده از حدود 15 درصد ظرفیت اردوگاه‌های سراسر کشور گفت:‌ ما 320 اردوگاه داریم و ظرفیت بالایی از اردوگاه‌ها خالی مانده است. چرا از این همه امکانات استفاده نمی‌کنیم؟ باید اردوگاه‌ها را به هر نحو پر و برای این هدف باید با بخش‌های مختلف تفاهم نامه امضا کنیم. وی ادامه داد: باید بخش خصوصی را وارد فعالیت‌های پرورشی کنیم و برای این منظور باید شرکت‌های اردویی تأسیس شود.

علیرضا کاظمی: هجمه ناجوانمردانه به آموزش و پرورش را نمی‌پذیریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همین نشست با اشاره به برخی هجمه‌های اخیر علیه آموزش و پرورش گفت: این حوزه اثربخش به‌محض یک اتفاق کوچک مورد هجمه قرار می‌گیرد. وی از منتقدان خواست به‌جای هجمه، نظرات خود را به‌صورت پیشنهاد مطرح کنند و تصریح کرد: امروز ما برای تحقق برنامه‌های خود نیازمند کمک همه دستگاه‌ها و نظر همه صاحب نظران هستیم اما هجمه ناجوانمردانه به آموزش و پرورش را نمی‌پذیریم.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: خط پاسخگویی اردوها راه‌اندازی شد

محمود علیگو قائم مقام سازمان دانش‌آموزی نیز از راه‌اندازی خط تلفن 1499 برای پاسخگویی درباره اردوهای دانش‌آموزی خبر داد.

مدارس برف‌پوش تعطیل شدند

از بعدازظهر شنبه 7 بهمن ماه بارش برف در بسیاری از استان‌های کشور آغاز شد که تا شامگاه یک‌شنبه ادامه پیدا کرد و باعث برف‌پوش شدن شهرها و روستاهای کشور از جمله مدارس شد. روز یک‌شنبه و دوشنبه مدارس شهر تهران و استان‌های البرز، قزوین، گلستان، مازندران، گیلان، کردستان، آذربایجان، اردبیل، همدان، زنجان، لرستان و خراسان رضوی تعطیل اعلام شد. در بعضی استان‌ها صبح سه‌شنبه شاهد بازگشایی مدارس بودیم اما در بعضی مناطق نیز به علت ادامه بارش برف و برودت هوا تعطیلی مدارس تا پایان هفته به‌طول انجامید.

روز برفي مدارس در كانال تلگرام آموزش‌وپرورش

به دنبال بارش برف در اغلب مناطق كشور، مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش، فراخوان يک روز برفي را منتشر كرد. در این فراخوان از مخاطبان خواسته شده بود، عكس‌هاي خود از مسيرهاي منتهي به مدرسه و محيط آن را براي انتشار در كانال تلگرام آموزش‌وپرورش به ادمين آن ارسال کنند.

مطالبات مدرسان حق‌التدریس دانشگاه فرهنگیان در دهه فجر پرداخت می‌شود

در جلسه مشترک حسین خنیفر، سرپرست این دانشگاه با معاونت طرح و برنامه و توسعه منابع مقرر شد بخشی از مطالبات حق‌التدریس استادان دانشگاه در دهه فجر پرداخت شود. براین اساس مدیریت‌های استانی موظف شدند در اسرع وقت گزارش مطالبات حق‌التدریس‌های استان خود را برای تامین اعتبار و پرداخت به دانشگاه ارسال کنند تا مطالبات ماه‌های مهر لغایت بهمن 95 در ایام الله دهه فجر به حساب مدرسان واریز شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: پذیرش ۲۵ هزار دانشجومعلم در مهرماه ۹۷

این هفته محسن خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان از پذیرش ۲۵ هزار دانشجومعلم در مهرماه ۹۷ خبر داد.

انتقاد وزیر آموزش‌وپرورش از منتفی‌شدن پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان از محل صندوق توسعه ملی

به دنبال منتفی شدن پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان از محل صندوق توسعه ملی سیدمحمد بطحایی درباره تامین بودجه پاداش پایان خدمت فرهنگیان نامه‌ای خطاب به علی‌ لاریجانی نوشت و از این تصمیم انتقاد کرد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد: برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در 3500 دبیرستان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب در 3500 دبیرستان متوسطه دوم طی ایام دهه فجر خبر داد. دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اعلام کرد: امسال حدود 3500 دبیرستان متوسطه دوم برگزار کننده نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب هستند که قریب به 300 هزار دانش‌آموز درگیر برگزاری آن خواهند شد و بیش از 2 میلیون و 500 هزار مخاطب را به خود جلب خواهد کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد: اعلام برنامه اصلاح ساختار مدارس تیزهوشان تا دو هفته آینده

سیدمحمد بطحایی با اشاره به تعداد زیاد مدارس تیزهوشان در کشور گفت: تمام دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان کشور مشغول به تحصیل هستند را نمی‌توان جزو دانش‌آموزان تیزهوش و نابغه محسوب کرد. به دلیل کثرت مدارس تیزهوشان دانش‌آموزانی بسیاری وارد این مدارس می‌شوند؛ اگرچه این دانش‌آموزان پرتلاش و مستعد هستند، نمی‌توان آنها را جزو افراد نخبه و نابغه به شمار آورد.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: آموزش‌وپرورش برای اصلاح ساختار مدارس تیزهوشان و تعداد این مدارس برنامه‌ای در نظر دارد و قرار است طی دو هفته آینده این برنامه اعلام شود؛ چرا که به معنای واقعی این تعداد دانش‌آموز تیزهوش در کشور وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی: دهه فجر فرصتی برای دمیدن روح امید در فضای آموزش‌و‌پرورش است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش دهه فجر را فرصتی برای دمیدن روح امید در فضای آموزش‌و‌پرورش کشور دانست.

علیرضا کاظمی در نشست خبری روز سه‌شنبه که به منظور تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اولین نگاه ما تمرکز بر مدرسه و تدوین برنامه‌ها با نگاه مدرسه‌محور برای حضور باشکوه دانش‌آموزان در همه عرصه‌هاست. همچنین زمینه‌سازی برای حضور دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در ایجاد روحیه امید و نشاط و گفتمان‌سازی انقلاب از دیگر رویکردهای ما در برنامه‌ریزی‌ها است. تاکید بر جایگاه رفیع رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی، تقویت غرور ملی و دینی و ایجاد وحدت و همبستگی و همدلی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی از دیگر رویکردهایی است که در برنامه‌های دهه فجر داریم.

زنگ انقلاب 14 بهمن نواخته می‌شود

وی با اشاره به اینکه آغاز دهه فجر در پنج‌شنبه روز تعطیلی مدارس قرار گرفته است گفت: گلبانگ انقلاب به صورت نمادین در بعضی مراکز آموزشی به صدا در‌می‌آید ولی به لحاظ اهمیت زنگ انقلاب که باید با مشارکت همه دانش‌آموزان نواخته شود، این برنامه روز شنبه 14 بهمن در مدارس سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مهار آتش در مدرسه با اقدام به موقع مدیر

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از حسن امیری مدیر آموزش و پرورش خواف گزارش داد: یکی از دانش آموزان هنگام خروج از کلاس به اشتباه به جای بستن شیر نفت بخاری کاربراتوری، آن را باز می‌کند و منجر به آتش گرفتن خفیف بخاری می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان آتش گرفتن بخاری هیچ دانش آموزی در کلاس حضور نداشت و مدیر بلافاصله با کپسول اطفاء حریق اقدام به مهار آتش کرده است. تخریب گچ دیوار کلاس و بخشی از تخته سیاه تنها خسارات این حادثه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار