معاون پژوهش آموزش‌وپرورش شهر تهران: دوره آموزش خانواده به کمک تربیت دانش‌آموزان می‌آید

تهران (پانا) - معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش تهران هدف اصلی دوره‌های آموزش خانواده را افزایش تعامل میان خانواده،‌ مدرسه و جامعه دانست.

کد مطلب: ۷۰۳۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

ابوالقاسم حدادی در گفت‌وگو با پانا در مورد اهمیت ضرورت دوره های آموزش خانواده در روند تربیتی دانش آموزن اظهار کرد: دوره های آموزش خانواده به عنوان یکی از برنامه های پرورشی برای اولیا دانش آموزان در نظر گرفته شده است که می توانند به صورت داوطلبانه در این دوره های آموزشی و پرورشی شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس این دوره های آموزشی را در مدرسه معمولا به طور ماهیانه برگزار می کنند افزود: هیچ اجباری برای اولیا در شرکت این برنامه ها وجود ندارد اما با توجه به روشی که برای تربیت دانش آموزان در این دوره های آموزشی ارائه می شود شرکت اولیا می تواند برای بهبود روند آموزشی و پرورشی دانش آموزان کمک کننده باشد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: هدف اصلی در کلاس های آموزش خانواده ایجاد هماهنگی در شیوه تعامل خانواده، مدرسه و جامعه است و هر چه این تعامل بیشتر باشد موفقیت در تربیت دانش آموزان افزایش خواهد یافت. علاوه بر آن چگونگی راهنمایی دانش آموزان در مقابل مسائل اجتماعی را در این دوره های آموزشی به اولیا آنها توصیه می کنیم.

حدادی اظهار کرد: روند برگزاری این کلاس ها به گونه ای است که بیشتر با رویکرد مباحثه و عملیاتی آموزش ها در نظر گرفته می شود و کمتر جنبه های نظری و سخنرانی مورد توجه است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران گفت: مدرسان دوره های آموزش خانواده هم از میان مشاوران داوطلب انتخاب و برای این مشاوران دوره های آموزشی و آزمون های استانداردی در نظر گرفته می شود و پس از طی کردن این مسیر می توانند به عنوان مربیان آموزش خانواده فعالیت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار