در گفت وگو با پانا

مدیر آموزش‌وپرورش ابهر: خانواده مهم‌ترین نهاد در جلوگیری از آسیب اجتماعی فرزندان است

زنجان (پانا) - مدیر آموزش‌وپرورش ابهر خانواده را مهم‌ترین نهاد در جلوگیری فرزندان از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست.

کد مطلب: ۷۰۳۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد

موسی رضایی درگفت‌وگو با پانا در خصوص آسیب های اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی طی سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف از نظیر طلاق،بیکاری ، اعتیاد و فقر خودش را نشان داده است.

رضایی آزار جنسی و خودکشی را از موضوعات مطرح شده در آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت:در کشور ما نیز در سال 86 طبق پژوهشی که مجلس شوارای اسلامی انجام داده است آسیب های اجتماعی بیشتر خودش را در اعتیاد، طلاق و فقر نشان داده است.

وی ادامه داد:اخیرا طبق پژوهش‌های انجام شده در استان، بالاترین آسیب اجتماعی خشونت و نزاع معرفی شده است که از این جهت ضرورت دارد مسئولین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جلساتی که با مسئولین کشور داشتند و فرمودند" آسیب دیدگان عائله ما هستند" و تاکید بر پیگیری آسیب های اجتماعی در کشور داشتند، عمل کنند.

رضایی مهمترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی را آموزش و پیشگیری از آن دانست و گفت: یکی از کانون‌های ما در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده است که امیدواریم مهارت‌های همسر داری و فرزند پروری در این کانون ها ترویج پیدا کند.

وی اظهار کرد:در مرحله ی بعدی خود دانش آموزان هستند که باید یکسری مهارت های جرات مندی، ارتباط مهارت های دوست یابی و ارتباط جمعی را در مدارس با کمک معلمین یاد بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به یکی از راهکار‌هایی که در این خصوص در شهرستان ابهر انجام شده است به آموزش خانواده ها اشاره کرد و گفت:آموزش وپرورش حدود 4 هزار دانش آموز و والدین آن ها را تحت پوشش آموزش ومهارت های پیشگیری قرار داده است.

رضایی با بیان اینکه در مدارس با توجه به سند تحول بنیادین که در شش حوزه ی تربیتی از جمله تربیت اخلاقی و دینی فعالیت می کنند، افزود: 60 کارگاه با حضور روحانیون و اساتید حوزه‌ی روانشناسی به ویژه در مدارس متوسطه ی اول و دوم در این زمینه تشکیل شده است.

وی به آموزش خانواده‌ها در مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش خانواده‌ها در همه‌ی مدارس تحت پوشش حوزه ی تربیتی است که به طبع آن سر فصل های مهم مدرسین آموزش خانواده همان ساحت های تربیتی است.

این مقام مسئول افزود: اخیرا نزدیک به یک هزار و 500 نفر از همکاران فرهنگی تحت آموزش حقوق شهروندی قرار گرفته اند که بحمدالله این آموزش ها در همین هفته‌ی گذشته به پایان رسید.

رضایی اظهار داشت: کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی توسط آموزش و پرورش و هم نهادهای مربوطه‌ی دیگر از جمله بهزیستی ، شبکه‌ی بهداشت و مهرانه در قالب های مختلف در طول سال دایر است.

وی ادامه داد: هر چقدر خانواده‌ها از نظر بهداشت روانی، تعامل ،همکاری، ارتباط خوب و صمیمی در بین اعضای خود داشته باشند به مراتب آسیب کمتری در عرصه‌ی جامعه خواهند دید.

وی با اشاره به خانواده‌های خود کامه و سهل گیر که هر دو شیوه‌ی فرزند پروری درستی ندارند، اضافه کرد: فرزندان این خانواده‌ها به خاطر برخورد‌های افراطی و شکننده والدین، آسیب بیشتری در جامعه می بینند.

مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: از نظر آموزش‌وپرورش بهترین خانواده‌ای که می‌توان در خصوص جلوگیری و آموزش آسیب های اجتماعی نسبت به فرزندان معرفی کرد، خانواده‌های متکامل و مقتدر است که دانش آموزان در این خانواده‌ها هم در امور تحصیلی و هم در امور شخصیتی و موضوع ازدواج موفق عمل کرده و از نظر آسیب در اجتماع در امان خواهند ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار